سامانه هم آوا

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  سامانه هم آوا و بطور کلی درباره دانشگاه علمی کاربردی مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

کاربرد های مختلف سامانه هم آوا

همانگونه که در بخش قبل بیان کردیم سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی کاربرد های مختلفی برای دانشجویان این دانشگاه دارد. در این بخش از مقاله تنها به بیان این کارکرد ها خواهیم پرداخت و در ادامه مقاله و توضیح هر کدام از آنها می پردازیم.

  1. ثبت نام پذیرفته شگان در سامانه هم آوا
  2. نحوه ثبت نام پذیرفته شد گان در سامانه هم آوا
  3. اطلاعیه های سامانه هم آوا
  4. پنل کاربری دانشجوی علمی کاربردی در سامانه هم آوا
  5. نحوه ورود به پنل دانشجویی سامانه هم آوا
  6. توضیحات پایانی سامانه هم آوا

ثبت نام پذیرفته شگان در سامانه هم آوا

پس از اعلام نتایج کاردانی دانشگاه علمی کاربردی و همچنین اعلام نتایج کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی مرحله دیگری برای ثبت نام علمی کاربردی وجود دارد که به صورت اینترنتی بایستی انجام گیرد. برای این منظور در بازه زمانی مشخصی که از سوی سامانه هم آوا در اختیار داوطلبان قرار می گیرد بایستی داوطلبان با مراجه به این سامانه به نشانی اینترنتی edu.uast.ac.ir بر اساس دستورالعملی که در بخش بعدی مقاله بیان خواهیم نمود نسبت به ثبت نام اینترنتی خود اقدام نمایند.

نحوه ثبت نام پذیرفته شد گان در سامانه هم آوا

داوطلبان که پس از اعلام نتایج در سایت سنجش نتیجه قبولی خود را دریافت نموده اند با مراجعه به سامانه هم آوا بایستی برای ثبت نام اینترنتی خود اقدام نمایند. پس از ورود سامانه هم آوا به نشانی اینترنتی edu.uast.ac.ir مطابق با تصویر زیر وارد صحفه اصلی سایت می شوید.

[caption id="attachment_642" align="aligncenter" width="600"]سامانه هم آوا سامانه هم آوا[/caption]

پس از ورود به سامانه داوطلبان بایستی با توجه به مقطعی پذیرش شده خود با کلیک بر روی یکی از دو لینک ثبت نام کاردانی یا کارشناسی که با آیکون سبز رنگی متمایز شده اند مطابق تصویر زیر وارد لینک ثبت نام اینترنتی شوند.

[caption id="attachment_643" align="aligncenter" width="600"]سامانه هم آوا سامانه هم آوا[/caption]

داوطلبان پذیرفته شده با کلیک بر روی یکی از این دو لینکی که در تصویر بالا مشخص نموده ایم وارد بخش ثبت نام می شوید که بایستی با وارد نمودن کد ملی و شماره شناسنامه داوطلب در بخش مشخص شده در تصویر زیر مراحل ثبت نام اینترنتی داوطلب شروع می شود.

[caption id="attachment_644" align="aligncenter" width="600"]سامانه هم آوا سامانه هم آوا[/caption]

پس از اینکه داوطلب اطلاعات شناسنامه ای که شامل کد ملی و شماره شناسنامه داوطلب است را وارد نمود به مراحل ثبت نام اینترنتی که شامل تایید اطلاعات شناسنامه ای داوطلب و آپلود مدارک شناسایی ، تحصیلی و همچنین فرم های موجود در دفترچه ثبت نام کاردانی دانشگاه علمی کاربردی و دفترچه ثبت نام کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی مراحل ثبت نام اینترنتی خود را تکمیل نماید و با توجه به میزان شهریه کاردانی دانشگاه علمی کاربردی و میزان شهریه کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی نسبت به پرداخت شهریه در موعد مقرر از همین سامانه اقدام نماید.

اطلاعیه های سامانه هم آوا

کاربرد دیگری که در سامانه هم آوا برای داوطلبان و دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی در نظر گرفته شده است بخش اطلاعیه های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی و اطلاعیه های کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی می باشد که از طریق این سامانه به اطلاع دانشجویان قرار می گیرد. بخش اطلاعیه ها همانگونه که در تصویر زیر می بینید بر روی صحفه اصلی سایت قرار گرفته شده است. که البته در زمان تنظیم تصویر زیر هنوز اطلاعیه ای از سوی دانشگاه علمی کاربردی در این سامانه قرار نگرفته نداشت.

 

[caption id="attachment_645" align="aligncenter" width="600"]سامانه هم آوا سامانه هم آوا[/caption]

 

پنل دانشجوی علمی کاربردی در سامانه هم آوا

شاید مهم ترین کاربرد سامانه هم آوا پنل دانشجویی باشد که تا پایان تحصیل دانشجو امکان استفاده از آن برای دانشجو وجود دارد و بسیاری از کارهای دانشجو از طریق این پنل انجام می گیرد.

از جمله این موارد می توان به پرداخت شهریه ، مشاهده کارنامه ، ثبت درخواست ها و.. اشاره نمود. در ادامه به توضیح کامل تر این پنل خواهیم پرداخت.

نحوه ورود به پنل دانشجویی و امکانات آن در سامانه هم آوا

همانگونه که بیان شد این پنل در سامانه هم آوا به نشانی اینترنتی edu.uast.ac.ir قرار دارد و داوطلبان برای ورود به پنل دانشجویی ابتدا وارد این سامانه بایستی شوند. با ورود به سامانه در قسمت راست صحفه اصلی ایت سایت بخشی جهت ورود به پنل دانشجویی قرار دارد که در تصویر زیر مشاهده می کنید.

[caption id="attachment_648" align="aligncenter" width="600"]سامانه هم آوا سامانه هم آوا[/caption]

در این قسمت نام کاربری که همان کد ملی داوطلب و رمز عبور که شماره شناسنامه داوطلب است را وارد می کنید و سپس وارد پنل دانشجویی می شوید.با ورود به پنل دانشجویی با تصویر زیر رو به رو می شوید. که با کلیک بر روی گزینه دسترسی که در گوشه بالای سمت راست صحفه است وارد بخش کارکرد های پنل می شوید.

 

[caption id="attachment_649" align="aligncenter" width="600"]سامانه هم آوا سامانه هم آوا[/caption]

همانگونه که در تصویر زیر می بینید در قسمت دسترسی بخش هایی همچون کارنامه موقت ، انتخاب واحد ، صورت حساب مالی ( شهریه ) درخواست های مختلف و.. قرار دارد. که تمامی مواردی که یک دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی در طول تحصیل خود در این دانشگاه به آن بر خواهد خورد در این قسمت گنجانده شده است.

[caption id="attachment_650" align="aligncenter" width="600"]سامانه هم آوا سامانه هم آوا[/caption]

توضیحات پایانی سامانه هم آوا

همانگونه که در بخش های مختلف این مقاله بیان شد تمامی مواردی که ممکن است به کمک دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی بیاید در سامانه هم آوا قرار داده شده است و دیگر نیازی به مراجعه به سایت های متفرقه وجود ندارد. همچنین یکی دیگر از ویژگی های این سامانه سادگی آن است. که این ویژگی باعث می شود دانشجویان در کار با این سامانه مشکل خاصی نداشته باشند. همچنین در این سامانه لینک کانال تلگرام مخصوص دانشجویان نیز وجود دارد که می تواند مورد استفاده آنان قرار گیرد.

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه سامانه هم آوا و بطور کلی درباره دانشگاه علمی کاربردی مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

مطالب مفید

رشته های علمی کاربردی

ثبت نام علمی کاربردی

دفترچه علمی کاربردی

نتایج علمی کاربردی

شهریه علمی کاربردی

ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی

زمان ثبت نام علمی کاربردی

مطالب مرتبط با سامانه هم آوا

کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

لیست رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

دفترچه ثبت نام کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

میزان شهریه کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

اعلام نتایج کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

منبع:

سامانه هم آوا