ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور و بطور کلی درباره دانشگاه پیام نور مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

 

[caption id="attachment_842" align="aligncenter" width="600"]ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور[/caption]

موارد مطرح در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور موارد و سوالاتی برای داوطلبان مطرح می گردد. داشتن اطلاعات درست در زمینه این سوالات و موارد می تواند زمینه یک انتخاب درست را برای داوطلبان فراهم سازد. در این بخش از مقاله به بیان سوالاتی خواهیم پرداخت که ممکن است در ذهن این دسته از داوطلبان که قصد تحصیل دردانشگاه پیام نور را دارد ، وجود داشته باشد. البته در ادامه به توضیح هر کدام از این موارد مطرح شده خواهیم پرداخت.

  1. زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور
  2. سایت و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور
  3. شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور
  4. توضیحات پایانی در زمینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

 

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور به مانند دیگر دانشگاه ها همه ساله در دو ورودی مهر و بهمن ماه انجام می گیرد. داوطلبانی که قصد ثبت نام برای ورودی مهر ماه این دانشگاه را دارند می بایست هم زمان با انتخاب رشته آزمون سراسری که معمولا در مرداد ماه انجام می گیرد با توجه به دستورالعملی که در بخش بعد خواهد آمد برای ثبت نام  بدون کنکور دانشگاه پیام نور خود اقدام نمایند. برای ورودی بهمن ماه نیز که همان تکمیل ظرفیت به حساب می آید در آبان یا آذر ماه اقدام نمایند.

سایت و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

ثبت نام ورودی مهر دانشگاه پیام نور همانگونه که بیان شد هم زمان با انتخاب رشته سراسری صورت می گیرد. برای این منظور داوطلبانی که می خواهند برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور اقدام نمایند بایستی به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند. پس از دریافت دفترچه بدون کنکور دانشگاه پیام نور و مطالعه آن و اطلاع از رشته محل ها اقدام به انتخاب نمایند. برای ورودی مهر ماه داوطلبان می توانند حداکثر 150 انتخاب داشته باشند. برای ورودی بهمن ماه نیز که در آبان ماه معمولا انجام می گیرد ، داوطلبان پس از اطلاع از لیست رشته هایی که برای تکمیل ظرفیت در سایت دانشگاه پیام نور قرار داده شده است به واحد پیام نور مورد نظر مراجعه حضوری داشته و اقدام به ثبت نام کنند.

 

[caption id="attachment_843" align="aligncenter" width="600"]ثبت نام بدون کنکور پیام نور ثبت نام بدون کنکور پیام نور[/caption]

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

تمامی دانشگاه ها در سطح کشور برای ثبت نام داوطلبان خود برخی شرایط و ضوابط را د نظر می گیرند که ممکن است برخی از این شرایط مختص آن دانشگاه باشد یا مشترک با سایر دانشگاه ها. از جمله شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور داشتن مدرک پیش دانشگاهی می باشد. از این رو از داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی را نداشته و تنها دیپلم داشته باشند ، مانند رشته های کاردانش و یا فنی و حرفه ای ثبت نام توسط دانشگاه پیام نور به عمل نمی آید. البته این دسته از داوطلبان می توانند مدرک معادل مانند مدرک کاردانی را به جای مدرک پیش دانشگاهی ارائه نمایند. لازم به ذکر است که ثبت نام داوطلبان نظام قدیم که چهار ساله تحصیل نموده اند بلا مشکل می باشد. همچنین دانشگاه پیام نور بر خلاف سایر دانشگاه ها در مقطع کاردانی پذیرش دانشجو ندارد.

توضیحات پایانی در زمینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

همانگونه که بیان شد دانشگاه پیام نور دارای برخی ویژگی ها می باشد که ممکن است مختص این داشنگاه باشد. از این ویژگی ها می توان به شهریه پایین این دانشگاه به نسبت سایر دانشگاه ها اشاره نمود ، که این خود می تواند یکی از مشوق های اصلی برای آن دسته از داوطلبان به حساب آید که هزینه تحصیل برای آنها اهمیت دارد. همچنین نحوه حضور در کلاس نیز ویژگی دیگر دانشگاه پیام نور می باشد. داوطلبان می توانند در زمان ثبت نام خود نحوه تحصیل خود را نیز مشخص سازند. به این صورت که تحصیل آنها به صورت غیر حضوری ، نیمه حضوری ، حضوری یا مجازی باشد. این مورد می تواند برای آن دسته از داوطلبان که دغدغه عدم حضور در کلاس را دارند امری مهم به حساب می آید.

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور و بطور کلی درباره دانشگاه پیام نور مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

لینک های مفید