ثبت نام بدون کنکور رشته های پیراپزشکی

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه ثبت نام بدون کنکور رشته های پیراپزشکی و بطور کلی درباره وزارت بهداشت مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

 

[caption id="attachment_995" align="aligncenter" width="600"]ثبت نام بدون کنکور رشته های پیراپزشکی ثبت نام بدون کنکور رشته های پیراپزشکی[/caption]

 

مواردی مطرح در ثبت نام بدون کنکور رشته های پیراپزشکی

در بخش قبل بیان شده که داوطلبان کنکور سراسری علوم تجربی با توجه به برخی شرایط و ضوابط می توانند از طریق ثبت نام بدون کنکور رشته های پیراپزشکی در این رشته ها تحصیل نمایند. در این قسمت به بیان مواردی که در زمینه ثبت نام بدون کنکور رشته های پیراپزشکی مطرح می باشد ، خواهیم پرداخت. و در ادامه مقاله به توضیح هرکدام به صورت جداگانه می پردازیم.

  1. شرایط ثبت نام بدون کنکور رشته های پیزاپزشکی
  2. مزایای تحصیل و ثبت نام بدون کنکور رشته های پیزاپزشکی
  3. لیست رشته های بدون کنکور پیراپزشکی
  4. مراحل ثبت نام بدون کنکور رشته های پیزاپزشکی
  5. توضیحات پایانی در زمینه ثبت نام بدون کنکور رشته های پیزاپزشکی

 

شرایط ثبت نام بدون کنکور رشته های پیراپزشکی

برای ثبت نام بدون کنکور رشته های پیراپزشکی یک سری شرایط و ضوابط اولیه تعریف شده است که داوطلبان در صورت داشتن این شرایط امکان ثبت نام  برای آنها فراهم می باشد. اولین مورد این است که داوطلبان حتما بایستی در آزمون سراسری تجربی شرکت نموده باشند. از این رو داوطلبانی که در آزمون سراسری شرکت نکرده اند امکان ثبت نام بدون کنکور رشته های پیراپزشکی برای آنها فراهم نمی باشد. مورد بعدی شرط سنی برای داوطلبان می باشد. به این صورت که برای داوطلبان مرد شرط سنی 25 سال و برای داوطلبان خانم شرط سنی 23 سال می باشد. مود دیگر این است که داوطلبان به هیچ عنوان نبایستی قبلا دانشجو بوده باشند. به همین سبب داوطلبان که قبلا در یکی از دانشگاه کشور تحصیل نموده و یا حتی ثبت نام کرده و در کلاس حاضر نشده باشند امکان ثبت نام برای آنها فراهم نمی باشد. همچنین پذیرش در این دسته از رشته ها به صورت بومی گزینی می باشد. بدین معنا که تنها داوطلبانی که بومی آن منطقه هستند می توانند در این رشته ها ثبت نام نمایند.

مزایای تحصیل و ثبت نام بدون کنکور رشته های پیراپزشکی

تحصیل و ثبت نام بدون کنکور رشته های پیراپزشکی دارای برخی مزایا می باشد که تحصیل در این رشته ها را یک امتیاز به حساب می آورد. از جمله این مزایا رایگان بودن  تحصیل در این رشته ها می باشد. با وجود اینکه این رشته ها بدون توجه به رتبه داوطلبان و در واقع بدون آزمون دانشجو پذیرش می کند ممکن است چنین تصور شود که بایستی هزینه ها بالایی برای تحصیل پرداخت شود. با وجود این تحصیل در این رشته ها رایگان بود و نیاز به پرداخت شهریه ندارد.  مورد دیگر اینکه تحصیل و آموزش در این رشته ها در واحد های دانشگاه وزارت بهداشت صورت می گیرد که این خود امتیاز ویژه ای به جهت سطح بالای آموزشی که این دسته از داوطلبان می بینند به حساب می آید. مورد بعدی تعهد خدمت می باشد. به جهت اینکه تحصیل در این رشته بدون هزینه و رایگان می باشد داوطلبان بایستی در ابتدای آغاز دوره ، تعهد خدمت سه برابر طول دوره تحصیل خود دهند. این تعهد خدمت با توجه به اینکه دوره کاردانی  بوده و دو سال به طول می انجامد ، تعهد شش ساله می باشد. بنابراین به مدت حداقل شش سال بازار کار برای این دسته از داوطلبان تضمین شده می باشد.

لیست رشته های بدون کنکور پیراپزشکی

لازم به ذکر است که ثبت نام بدون کنکور رشته های پیراپزشکی در تمامی رشته های گروه پزشکی و پیراپزشکی  صورت نمی گیرد. از این رو تنها در برخی رشته با توجه به شرایط بازار کار برخی مناطق کشور و اینکه نیروی کار برای این دسته از رشته ها با کمبود مواجه است ، انجام می گیرد. از جمله رشته هایی که از طریق ثبت نام بدون کنکور رشته های پیراپزشکی پذیرش انجام می گیرد می توان به این رشته ها اشاره نمود: رشته های هوشبری ، تکنسین سلامت دهان و دندان ، اتاق عمل ، بهداشت عمومی گرایش مبارزه با بیماری ها ، بهداشت عمومی گرایش بهداشت خانواده ، بهداشت حرفه ای ، بهداشت محیط ، علوم آزمایشکاهی ، مامایی ، مدارک پزشکی.

 

[caption id="attachment_993" align="aligncenter" width="600"]ثبت نام بدون آزمون رشته های پیراپزشکی ثبت نام بدون آزمون رشته های پیراپزشکی[/caption]

 

مراحل پذیرش و  ثبت نام بدون کنکور رشته های پیراپزشکی

ثبت نام بدون کنکور رشته های پیراپزشکی دارای مراحلی جداگانه به نثبت سایر ثبت نام های وزارت بهداشت دارد. به این صورت که داوطلبان در زمان انخاب رشته برای آزمون سراسری خود بایستی این رشته ها را در صورت داشتن شرایط در میان رشته های انتخاب شده خود بگنجانند. پس از این مرحله در صورتی که داوطلبان دارای شرایط اولیه باشند دعوت به مصاحبه می شوند. از آنجایی که پذیرش در این رشته ها به روش نیمه متمرکز می باشد از این رو مرحله مصاحبه نیز دارند. پس از این که داوطلبان در این مرحله قبول شدند.برای شروع تحصیل بایستی اقدام به ثبت نام حضوری نمایند.

توضیحات پایانی در زمینه ثبت نام بدون کنکور رشته های پیزاپزشکی

از آجایی که برای ثبت نام بدون کنکور رشته های پیراپزشکی لازم است داوطلبان حتما در آزمون سراسری شرکت نموده باشند از این رو داشتن مدرک پیش دانشگاهی برای آنها ضروری به حساب می آید. همچنین بحث بومی بودن نیز در این پذیرش بسیار اهمیت دارد و داوطلبا بایستی به این مورد توجه داشته باشند و حتما بومی منطقه ارائه دهند رشته مورد نظر باشند. مورد دیگر که در این بخش بایستی به آن اشاره نمود زمانی است که برای بررسی شرایط داوطلبان اختصاص داده شده است. معمولا بررسی داوطلبان و اعلام نتیجه نهایی تا دی ماه به طول می انجامد و شروع به تحصیل این داوطلبان برای ورودی بهمن آن سال می باشد.

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه ثبت نام بدون کنکور رشته های پیراپزشکی و بطور کلی درباره وزارت بهداشت مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

لینک های مفید

وزارت بهداشت

کارشناسی وزارت بهداشت

کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

دکتری وزارت بهداشت

برنامه ریزی کنکور سراسری

بهترین منابع کنکور سراسری

انتخاب رشته کنکور سراسری

کارشناسی

تکمیل ظرفیت

پیراپزشکی

منبع:

ثبت نام بدون کنکور رشته های پیراپزشکی