تاثیر معدل در کنکور سراسری 98

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه تاثیر معدل در کنکور سراسری 98 و بطور کلی درباره دانشگاه سراسری  مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

 

[caption id="attachment_4265" align="aligncenter" width="600"]تاثیر معدل در کنکور سراسری 98 تاثیر معدل در کنکور سراسری 98[/caption]

 

موارد مطرح در زمینه تاثیر معدل در کنکور سراسری 98

در زمینه تاثیر معدل در کنکور سراسری 98 به مانند دیگر مطالب موارد و ابهاماتی مطرح می باشد که داوطلبان به دنبال پاسخی برای این ابهامات و سوالات خود هستند. این مقاله نیز با همین هدف و برای روشن سازی در این زمینه نگاشته شده است. به رسم دیگر مقالات انشار داده شده در این سامانه ابتدا به صورت تیتر وار به بیان مواردی خواهیم پرداخت که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم. از جمله این موارد مطرح در تاثیر معدل در کنکور سراسری 98 می توان به این چند سر فصل اشاره نمود.

  1. میزان تاثیر معدل در کنکور سراسری 98
  2. تاثیر معدل در کنکور سراسری 98 برای داوطلبان نظام جدید
  3. تاثیر معدل در کنکور سراسری 98 برای داوطلبان نظام جدید
  4. تاثیر معدل در کنکور سراسری 98 شامل چه کسانی است

 

میزان تاثیر تاثیر معدل در کنکور سراسری 98

با بررسی سنوات گذشته و دوره های اخیر برگزاری کنکور سراسری و میزان تاثیر معدل در دوره های مختلف می توان پیش بینی نمود که تاثیر معدل در کنکور سراسری 98 در حدود 40 درصد باشد. البته با توجه به این که هنوز تا این تاریخ به طور دقیق در این زمینه اطلاعیه ای صادر نگردیده اما در کمترین حالت می زان تاثیر همان میزانی خواهد بود که برای کنکور 97 در نظر گرفته شده بود ، که همان تاثیر 30 درصدی بود. لازم به ذکر می باشد در اولین فرصتی که اطلاعیه ای از سوی سازمان سنجش در زمینه تاثیر معدل در کنکور سراسری 98 صادر گردد در این بخش قرار خواهیم داد.

تاثیر معدل در کنکور سراسری 98 برای داوطلبان نظام جدید

با توجه به این که در این دوره با دو دسته از داوطلبان و به همان نسبت با دو دسته سوالات متفاوت رو به رو خواهیم بود از این رو میزان تاثیر معدل نیز متفاوت با یکدیگر خواهد بود. به این صورت که برای داوطلبان نظام جدید کنکور سراسری 98 تاثیر معدل بخشی مربوط به امتحانات نهایی سال یازدهم آنها و بخش مهمتر مربوط به امتحانات سال آخر یا همان سال دوازدهم می باشد. همچنین به احتمال زیاد تاثیر معدل در کنکور سراسری 98 نیز به مانند سال های قبل مثبت خواهد بود.

تاثیر معدل در کنکور سراسری 98 برای داوطلبان نظام قدیم

داوطلبان نظام قدیم با توجه به این که سیستم آموزشی آنها با سیستم آموزشی داوطلبان جدید متفاوت می باشد از این رو تاثیر معدل در کنکور سراسری 98 برای آنها به مانند تاثیر معدل کنور قبلی است. بدین صورت که برای این دسته داوطلبان از تاثیر 30 درصدی معدل 25 درصد آن مربوط به امتحانات سال سوم دبیرستان و 5 درصد باقی مانده به امتحانات پیش دانشگاهی بستگی دارد.

 

[caption id="attachment_4266" align="aligncenter" width="600"]تاثیر معدل در کنکور 98 تاثیر معدل در کنکور 98[/caption]

 

عدم تاثیر معدل در کنکور سراسری 98 شامل چه کسانی می شود

به طور کلی می توان در این مورد به سه دسته از داوطلبان اشاره نمود. دسته اول آن دسته از داوطلبانی را شامل می شود که در رشته ای جدا از رشته دیپلم اصلی خود اقدام به ثبت نام نموده باشند. این دسته از داوطلبان با توجه به این که رشته خود را در کنکور تغییر داده اند معدل دیپلم و پیش دانشگاهی آنها برای رشته جدید موثر نمی باشد. دسته دوم در این مورد می توان به آن دسته از داوطلبانی اشاره نمود که دیپلم خود را قبل از سال 84 دریافت کرده اند. این دسته از داوطلبان که هنوز هم می توان در میان داوطلبان کنکور سراسری مشاهده نمود در دوره ای به تحصیل پرداخته اند که خبری از امتحانات نهایی برای تاثیر در کنکور وجود نداشته از این رو برای این دسته از داوطلبان تاثیر معدل در کنکور سراسری 98 اعمال نخواهد شد. در نهایت می توان به درسته سوم اشاره نمود که در آن داوطلبانی قرار می گیرد که مدرک پیش دانشگاهی خود را قبل از سال 91 دریافت نموده اند. البته برای این دسته از داوطلبان عدم تاثیر معدل در کنکور سراسری 98 تنها شامل 5 درصد تاثیر معدل پیش دانشگاهی می شود. چرا که در دوره تحصیلی این دسته از داوطلبان امتحانات نهایی جهت تاثیر در کنکور سراسری تنها امتحانات پایه سوم دبیرستان را شامل می گردید. البته این دسته از داوطلبان از 25 درصد تاثیر مثبت معدل پایه سوم برخوردار خواهند بود.

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه تاثیر معدل در کنکور سراسری 98 و بطور کلی درباره دانشگاه سراسری  مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

لینک های مفید

دانشگاه سراسری

دانشگاه آزاد

دانشگاه پیام نور

دانشگاه علمی کاربردی

کارشناسی دانشگاه سراسری

کارشناسی دانشگاه آزاد

کارشناسی دانشگاه پیام نور

کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری

بهترین منابع کنکور سراسری

برنامه ریزی کنکور سراسری

www.sanjesh.org

مطالب مفید تاثیر معدل در کنکور سراسری 98

منابع کنکور تجربی

منابع کنکور انسانی

منابع کنکور ریاضی

منابع کنکور هنر

برنامه ریزی کنکور سراسری

برنامه ریزی کنکور ریاضی

برنامه ریزی کنکور انسانی

برنامه ریزی کنکور زبان

برنامه ریزی کنکور هنر

انتخاب رشته کنکور سراسری

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری

انصراف از دانشگاه دولتی

ترمیم معدل برای کنکور

شرکت مجدد در کنکور سراسری