تغییرات کنکور سراسری 98

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه تغییرات کنکور سراسری 98 و بطور کلی درباره دانشگاه سراسری مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

 

[caption id="attachment_4249" align="aligncenter" width="600"]تغییرات کنکور سراسری 98 تغییرات کنکور سراسری 98[/caption]

 

موارد مطرح در تغییرات کنکور سراسری 98

در رابطه با تغییرات کنکور سراسری 98 سوال یا ابهاماتی مطرح می باشد که در واقع هدف این مقاله پاسخگویی به این ابهامات و سوالات احتمالی می باشد. در این مقاله نیز به مانند دیگر مقالات انشار داده شده در این سایت ابتدا به بیان موارد مهم مطرح شده در زمینه تغییرات کنکور سراسری 98 خواهیم پرداخت تا در بخش های خودبه توضیح این موارد بپردازیم. از جمله این موارد می توان به این چند مورد اشاره نمود.

  1. تاریخچه تغییرات و علت اصلی تغییرات کنکور سراسری 98
  2. مهمترین تغییرات کنکور سراسری 98

 

تاریخچه تغییرات و علت اصلی تغییرات کنکور سراسری 98

در تمامی دوره های برگزاری کنکور سراسری چندین دوره بوده که تغییراتی اساسی در زمینه برگزاری کنکور سراسری مشاهده نمودیم. از جمله این دوره ها می توان به دوره ای که در آن نظام آموزشی به اصطلاح قدیم جای خود را به نظام آموزشی جدید دادو در این دوره و به مدت سه سال داوطلبان با دو نوع از سوالات رو به رو بودند. به این صورت که داوطلبان پشت کنکوری که فارغ التحصیل نظام قدیم بودند سوالات متناسب با خود را پاسخ می دادند در مقابل نیز داوطلبان دوره نظام جدید نیز سوالات متناسب با دوره خود. از این رو نمی توان گفت که تغییرات کنکور سراسری 98 برای اولین بار در طول دوره برگزاری کنکور سراسری اتفاق می افتد. علت اصلی تغییرات کنکور سراسری 98 نیز تغییراتی است که در سیستم آموزشی کشور به وجود آمده است. در سیستم جدید دوره ابتدایی شش ساله ، و دوره های متوسطه به دو دوره متوسطه اول و دوم که هر کدام سه ساله می باشد تغییر یافت. البته تغییرات محسوسی در زمینه محتویات منابع مشاهده نشده است که این خود زمینه هر گونه نگرانی را در این مورد از بین می برد.

 

[caption id="attachment_4250" align="aligncenter" width="600"]تغییرات کنکور 98 تغییرات کنکور 98[/caption]

 

مهمترین تغییرات کنکور سراسری 98

همانگونه که در بخش قبل بیان کردیم پس از تغیراتی که در سیستم آزموزشی ایجاد گردید و در آن سیستم آموزشی کشور در مدارس به شش سه سه تغییر پیدا نمود و دانش آموزانی که در اولین دوره این تغییر به تحصیل پرداخته اند سال بعد در کنکور سراسری شرکت خواهند نمود از این رو کنکور سراسری را متناسب با نوع تحصیل این داوطلبان تغییر داده اند. و کتاب های درسی این دانش آموزان را به عنوان منابع آزمون سراسری معرفی نمودند. از این رو تغییرات کنکور سراسری 98 در این زمان کلیک خورد و با توجه به سابقه قبلی که در زمینه تغییراتی کنکور بیان کردیم در این دوره نیز با تغییراتی مواجه خواهیم بود. البته سازمان سنجش و آموزش کشور برای برقراری عدالت آموزشی و همچنین متزر نشدن داوطلبانی که در نظام آموزشی قدیم فارغ التحصیل شده اند  این آزمون را با دو نوع از سوالات برگزار خواهند نمود. به این صورت که داوطلبان پشت کنکوری بایستی به سوالات متناسب با سیستم آموزشی خود پاسخ دهند و داوطلبان نظام جدید نیز به سوالات متناسب با سیستم خود. البته احتمالا و بر خلاف تغییر قبلی در کنکور سراسری این سیستم تنها مربوط به کنکور سال 98 باشد و برای سال های بعدی تنها یک سری سوالات که مربوط به نظام جدید است داشته باشیم. اما در هر صورت برای کنکور 98 داوطلبان متناسب با کتاب های درسی خود اقدام به برنامه ریزی کنکور سراسری نمایند.

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه تغییرات کنکور سراسری 98 و بطور کلی درباره دانشگاه سراسری مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

لینک های مفید

دانشگاه سراسری

دانشگاه آزاد

دانشگاه پیام نور

دانشگاه علمی کاربردی

کارشناسی دانشگاه سراسری

کارشناسی دانشگاه آزاد

کارشناسی دانشگاه پیام نور

کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری

www.sanjesh.org

مطالب مفید تغییرات کنکور سراسری 98

انتخاب رشته کنکور سراسری

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری

انصراف از دانشگاه دولتی

ترمیم معدل برای کنکور

شرکت مجدد در کنکور سراسری

 منبع:

تغییرات کنکور سراسری 98