انصراف از دانشگاه دولتی

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه انصراف از دانشگاه دولتی و بطور کلی درباره دانشگاه سراسری مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

 

 

[caption id="attachment_4240" align="aligncenter" width="600"]انصراف از دانشگاه دولتی انصراف از دانشگاه دولتی[/caption]

 

 

موارد مطرح در انصراف از دانشگاه دولتی

همانگونه که در مقاله انصراف از دانشگاه آزاد بیان کردیم در زمینه انصراف از دانشگاه موارد و سوالات متعددی ممکن است برای داوطلبان وجود داشته باشند که هدف ما در این مقاله تا حد امکان پاسخگویی به همین سوالات می باشد. از این رو به مانند دیگر مطالب انشار داده شده در این سایت ابتدا به بیان موارد مطرح و مهم در رابطه با انصراف از دانشگاه دولتی خواهیم پرداخت تا خوانندگان با موضوعات مطرح شده در این مقاله آشنا باشند. از جمله این موارد می توان به این چند مورد اشاره نمود.

  1. شرایط و ضوابط انصراف از دانشگاه دولتی
  2. جریمه انصراف از دانشگاه دولتی
  3. توضیحات پایانی در انصراف از دانشگاه دولتی

 

شرایط و ضوابط انصراف از دانشگاه دولتی

همانگونه که بیان کردیم برای انصراف از دانشگاه دولتی شرایط و ضوابط خاصی وجود دارد. البته در زمینه انصراف از دانشگاه های دولتی بایستی ابتدا مشخص شود که هدف از این انصراف چیست. در صورتی هدف از انصراف شرکت در کنکور سراسری باشد شرایط و ضوابط خاصی از لحاظ زمان اعلام انصراف وجود دارد به گونه ای که برای دانشجویان کارشناسی زمان اعلام انصرافی و تحویل فرم انصراف را تا 30 بهمن اعلام نموده اند. اما اگر هدف از انصراف شرکت در کنکور نباشد هیچ زمان خاصی تاکید نشده است. البته لازم به ذکر می باشد که در مقاله شرکت مجدد در کنکور سراسری توضیحاتی کامل در زمینه انصراف از دانشگاه دولتی و شرکت در کنکور سراسری داده ایم.

جریمه انصراف از دانشگاه دولتی

اگر احتمالا مقاله انصراف از دانشگاه آزاد را مطالعه نموده باشد بیان کردیم که برای انصراف از دانشگاه آزاد دانشجویان با توجه به این که برای تحصیل خود شهریه پرداخت می نمایند بایستی به عنوان جریمه انصراف مبلغی متناسب با شهریه ثابت خود پرداخت نمایند. حال با توجه به این که دانشجویان دانشگاه دولتی شهریه پرداخت نمی نمایند برای انصراف از دانشگاه دولتی چه جریمه ای بایستی پرداخت نمایند.. در این بخش در این زمینه توضیحاتی ارائه خواهیم نمود. اولین و مهمترین جریمهانصراف از دانشگاه دولتی محرم شدن داوطلب مورد نظر از تحصیل رایگان دوباره در آن دوره برای سال آینده می باشد. بدین معنا که در صورتی دانشجوی دوره روزانهکارشناسی از ادامه تحصیل خود انصراف دهد و در کنکور سال بعد شرکت نماید در صورت قبولی نمی تواند در دوره روزانه شرکت نماید. البته رد سایر دوره ها مانند شبانه ، پیام نور ، و... مشکلی برای تحصیل ندارد. همچنین با توجه به این که برای تحصیل هر دانشجویی هزینه های می شود که دانشجو آن هزینه ها را پرداخت نمی نماید از این رو به هنگام انصراف از دانشگاه دولتی بایستی دانشجو بخشی از این هزینه ها را با عنوان جریمه انصراف از تحصیل پرداخت نماید. میزان این جریمه نیز متناسب با رشته و میزان تحصیل دانشجو متفاوت می باشد.

 

[caption id="attachment_4241" align="aligncenter" width="600"]انصراف از دانشگاه سراسری انصراف از دانشگاه سراسری[/caption]

توضیحات پایانی در انصراف از دانشگاه دولتی

با توجه به این که برای تحصیل در دانشگاه های دولتی دانشجویان هزینه ای پرداخت نمی نمایند از این رو رقابت برای این دانشگاه ها بسیار بالا به نسبت سایر دانشگاه ها وجود دارد. از این رو یکی می توان گفت که آرزوی بسیاری تحصیل در این دانشگاه ها می باشد از این رو انصراف از دانشگاه دولتی در واقع از بین بردن حق دیگرانی است که در این رقابت می توانستند در ای دانشگاه به تحصیل بپردازند. از این رو در مورد انصراف از دانشگاه سراسری قبل از هر اقدامی به طور کامل جوانب امر را بررسی نموده و سپس اقدام نمایید.همچنین در صورتی در زمینه انصراف از دانشگاه دولتی برای شرکت در کنکور سراسری سوال یا ابهامی داشته باشید می توانید در این سایت به مطلبی که تحت عنوان شرکت مجدد در کنکور سراسری می توانی مراجعه نمایید. و یا اگر در زمینه سایر موارد مرتبط با کنکور سراسری سوال یا ابهامی داشته باشید به مقالاتی که لینک آنها در انتهای این مقاله قرار داده ایم نیز می توانید مراجعه نمایید.

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه انصراف از دانشگاه دولتی و بطور کلی درباره دانشگاه سراسری مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

لینک های مفید

دانشگاه سراسری

دانشگاه آزاد

دانشگاه پیام نور

دانشگاه علمی کاربردی

کارشناسی دانشگاه سراسری

کارشناسی دانشگاه آزاد

کارشناسی دانشگاه پیام نور

کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری

www.sanjesh.org

مطالب مفید انصراف از دانشگاه دولتی

انتخاب رشته کنکور سراسری

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری

ترمیم معدل برای کنکور

 منبع:

انصراف از دانشگاه دولتی