قبولی در مصاحبه دکتری

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  قبولی در مصاحبه دکتری  و بطور کلی درباره دانشگاه سراسری مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

 

[caption id="attachment_3967" align="aligncenter" width="600"]قبولی در مصاحبه دکتری قبولی در مصاحبه دکتری[/caption]

 

موارد موثر در قبولی در مصاحبه دکتری

همانگونه که بیان شد یکی از مراحل بسیار حساس و تعیین کنند در پروسه آزمون دکتری شرکت در مصاحبه دکتری می باشد. در این مرحله داوطلبان با برخی موارد رو به رو می شوند که داشتن اطلاعات لازم و حتی تجربه احتمال و شانس قبولی در مصاحبه دکتری را افزایش می دهد. در این بخش از مقاله به صورت تیتر وار به بیان مواردی خواهیم پرداخت که قصد توضیح آن در ادامه مقاله داریم. از جمله موارد مطرح که موثر در قبولی در مصاحبه دکتری می باشد می توان به این چند مورد اشاره نمود.

  1. توضیحات ابتدایی در زمینه مصاحبه دکتری
  2. تاثیر کسب آمادگی روز قبل مصاحبه در قبولی در مصاحبه دکتری
  3. مدارکی که در قبولی در مصاحبه دکتری موثر است
  4. توضیحات پایانی در قبولی در مصاحبه دکتری

 

توضیحات ابتدایی در زمینه مصاحبه دکتری

همانگونه که بیان نمودیم یکی از مراحل بسیار حسای در فرایند پذیرش دکتری مصاحبه دکتری به حساب می آید. در این مرحله داوطلبان بر اساس انتخاب های خود از سوی برخی از دانشگاه ها دعوت به شرکت در مصاحبه می شوند. برای این که در این مرحله نیز احتمال قبولی در مصاحبه دکتری برای داوطلبان افزایش یابد بایستی خود را اقبل برای آن آماده سازند. توجه به تفاوت های فردی یکی از مهم ترین رمز های قبولی در مصاحبه دکتری به حساب می آید. داوطلبان بایستی با توجه به ویژگی های برجسته ای که دارند در این جلسه حاظر شوند. در ادامه به برخی از موارد که بایستی داوطلبان برای قبولی در مصاحبه دکتری رعایت نمایند خواهیم پرداخت.

تاثیر آمادگی روزقبل مصاحبه در قبولی در مصاحبه دکتری

داوطلبان بایستی از روز های قبل از جلسه مصاحبه خود را برای آن آماده سازند تا با شانس بالایی از قبولی در مصاحبه دکتری سخن گویند. در روز قبل از مصاحبه و یا حتی روز های قبل از آن داوطلبان بایستی ابتدا نسبت به اساتیدی که در جلسه حصور خواهند داشت اطلاعات لازم را کسب نمایند. این امر بدین علت می باشد که با زمینه فکری و علمی این اساتید آشنا شوید و مشخص شود که هر کدام از این اساتید در چه بخشی از رشته مورد نظر تسلط و اهمیت بیشتری می دهند. این امر باعث می گردد داوطلبان با آمادگی کامل تری در این جلسه شرکت نمایند. همچنین داوطلبن با شکل ظاهری خود نیز توجه نمایند عدم شتابزدگی در جلسه مصاحبه و تمرین این موارد در روز قبل از مصاحبه اهمیت دارد. در این مقطع داوطلبان در واقع بایستی حرفی برای گفتن داشته باشند از این رو از اظهار نظر های شتابزده خودداری نمایید.

مدارکی که در قبولی در مصاحبه دکتری موثر است

همانگونه که می دانید در این جلسه داوطلبان در واقع بایستی اقدام به ارئه خود و فعالیت های خود در رابطه با رشته مورد نظر نمایند. این اقدام بدون در دست داشتن مدارک فراهم نمی باشد. از این رو داوطلبان برای نشان دادن استعداد ها و توانایی های خود بایستی اقدام به ارائه برخی مدارک در جلسه مصاحبه نمایند. اما این که چه مدارکی شانس قبولی در مصاحبه دکتری را بالا می برد بحث جداگانه ای به حساب می آید. از جمله این مدارک می توان به مدارکی که دال بر رزومه تحصیلی ، پژوهشی و شغلی داوطلب است. در این مدارک در واقع داوطلب یکی گزارشی از خود در زمینه فعالیت ها مرتبط ارائه می نماید. دیگر مدارک می توان به مدارک زبان از جمله آزمون تافل ، آزمون آیلتس ، آزمون تولیمو یا آزمون MSRT اشاره نمود. همچنین برخی دیگر از فرم ها می باشد که نیاز است داوطلبان رد جلسه مصاحبه ارائه نماید.

 

[caption id="attachment_3968" align="aligncenter" width="600"]قبولی در مصاحبه آزمون دکتری قبولی در مصاحبه آزمون دکتری[/caption]

 

توضیحات پایانی در قبولی در مصاحبه دکتری

داوطلبان توجه داشته باشند که این فرصت ممکن است دوباره برای آنها فراهم نشود. از این رو یکی از مراحل بسیار حساس به حساب مس آید که ممکن است با کوچکترین اشتباهی از دست رود. از این رو برای تمامی احتمالات در این زمنه آماده شوید.تمامی حالت های مختلف را بسنجید و در جلسه مصاحبه شرکت نمایید. با اعتماد به نفس بالا در جلسه حضور داشته بشید و صحبت نمایید. به کوچکترین موردی که می تواند در قبولی در مصاحبه دکتری موثر واقع گردد توجه نمایید.

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  قبولی در مصاحبه دکتری  و بطور کلی درباره دانشگاه سراسری مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

لینک های مفید

دانشگاه سراسری

دکتری دانشگاه سراسری

دکتری دانشگاه آزاد

دکتری وزارت بهداشت

دکتری دانشگاه پیام نور

کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری

کاردانی به کارشناسی دانشگاه سراسری

کارشناسی پیوسته دانشگاه سراسری

کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری

مطالب مفید  قبولی در مصاحبه دکتری

ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد و سراسری

دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری

ثبت نام بدون کنکور دکتری دانشگاه آزاد

ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

لیست رشته های بدون کنکور دکتری دانشگاه آزاد

شهریه رشته های بدون کنکور دکتری دانشگاه آزاد

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دکتری دانشگاه آزاد

ثبت نام بدون کنکور دکتری دانشگاه پیام نور

 منبع:

قبولی در مصاحبه دکتری