اعتراض به نتایج کنکور

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  اعتراض به نتایج کنکور  و بطور کلی درباره دانشگاه سراسری  مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

 

[caption id="attachment_3179" align="aligncenter" width="600"]اعتراض به نتایج کنکور اعتراض به نتایج کنکور[/caption]

 

موارد مطرح در اعتراض به نتایج کنکور

در زمینه اعتراض به نتایج کنکور مواردی ممکن است مطرح باشد که داوطلبان بایستی در زمینه آن اطلاعات مناسبی داشته باشند. هدف این مقاله نیز ارائه همین اطلاعات برای این دسته از داوطلبان می باشد. از مواردی که در این مقاله در زمینه آن بحث خواهیم نمود می توان به این چند مورد اشاره نمود.

  1. زمان و نحوه اعتراض به نتایج کنکور
  2. موارد اعتراض به نتایج کنکور
  3. توضیحات پایانی در اعتراض به نتایج کنکور

 

زمان و نحوه اعتراض به نتایج کنکور

اعتراض به نتایج کنکور معمولا پس از اعلام نتایج کنکور سراسری بایستی انجام گیرد. از این رو و بر اساس سنوات گذشته می توان بیان نمود که بازه زمانی شروع اعتراض به نتایج کنکور در اواخر مهر ماه می باشدو در این بازه زمانی در صورتی داوطلبان نسبت به نتیجه کنکور خود اعتراض داشته باشند بایستی به سامانه سازمان سنجش مراجعه نمایند. لازم است بیان گردد که تمامی مراحل اعتراض به نتایج کنکور به صورت اینترنتی و از طریق سامانه سنجش به نشانی www.sanjesh.org انجام می گیرد از این رو از بر اساس بیان سازمان سنجش از مراحعه حضوری به سازمان برای اعتراض به نتیجه خودداری نمایید. در هر صورت پس از ورود به سامانه بایستی داوطلبان وارد بخش سیستم پاسخگویی شوند. برای ورود نیز آیکون سیستم پاسخگویی در قسمت بالای سایت و در سمت چپ آن قابل مشاهده می باشد. پس از ورود به این بخش در صورتی عضو سیستم هستید وارد سیستم شوید در غیر این صورت ابتدا ثبت نام نموده و سپس وارد شوید. پس از ورود به سیستم ثبت اعتراض به نتایج کنکور با توجه به توضیحات بخش بعدی برای اعتراض خود اقدام نمایید.

 

[caption id="attachment_3180" align="aligncenter" width="600"]اعتراض به نتایج کنکور سراسری اعتراض به نتایج کنکور سراسری[/caption]

 

موارد اعتراض به نتایج کنکور

در زمینه اعتراض به نتایج کنکور در چنیدین مورد می توان اقدام نمود. این موارد را می توان در واقع موارد اقناع پذیر اعتراض به نتایج کنکور دانست که می تواند نتیجه مناسبی را در پی داشته باشد. در زمان اعتراض نبایستی تنها بیان شود که بررسی دوباره بلکه بهتر است با دلیل بیان گردد. از موارد اعتراض به نتیجه می توان به اعتراض نسبت به محاسبه درصد ها ، اعتراض نسبت و اعمال سهمیه ها ف اعتراض به قرار گیری تصویر پاسخ برگ.

در مورد اول داوطلبان می توانند پس از انتشار کلید سوالات کنکور و تصویر پاسخبرگ داوطلب خود داوطلب درصد های هر درس را محاسبه نماید. در صورتی هر گونه تداخل و تغییر در میزان درصد ها مشاهده شد نسبت به ثبت اعتراض در ان مورد اقدام نمایید. مورد دیگر در زمینه اعمال سهمیه ها می باشد اتفاد افتاده است که داوطلبانی که سهمیه خاصی دارند و این سهمیه را هنگام ثبت نام اعلام نموده اند اما از سوی سازمان سنجش این سهمیه اعمال نشده است که در این مورد نیز داوطلب می تواند اعتراض نماید. مورد اخر البته بسیار نادر بود و آن این که تصویری که از سوی سازمان سنجش به عنوان تصویر پاسخبرگ داوطلبان است جا به جا شده باشد که در این مورد نیز می توان اعتراض نمود.

توضیحات پایانی در اعتراض به نتایج کنکور

داوطلبان توجه داشته باشند که ممکن است به دلیل حجم بالای اعتراض های ثبت شده ممکن است پروسه بررسی اعتراضات طولانی باشد از این رو در این زمینه صبر و شکیبایی داشته باشید. همچنین در سنوات گذشته مشاهده شده است که با پیگیری های داوطلبان برخی اعتراضات به نتایج نتیجه بخش بوده است. از این رو داوطلبان نبایستی نا امید شوند.

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  اعتراض به نتایج کنکور  و بطور کلی درباره دانشگاه سراسری  مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

لینک های مفید

دانشگاه سراسری

دانشگاه آزاد

دانشگاه پیام نور

دانشگاه علمی کاربردی

کارشناسی دانشگاه سراسری

کارشناسی دانشگاه آزاد

کارشناسی دانشگاه پیام نور

کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری

انتخاب رشته کنکور سراسری

بهترین منابع کنکور سراسری

برنامه ریزی کنکور سراسری

www.sanjesh.org

مطالب مفید اعتراض به نتایج کنکور

انتخاب رشته کنکور تجربی

انتخاب رشته کنکور انسانی

انتخاب رشته کنکور ریاضی

انتخاب رشته کنکور زبان

منابع کنکور تجربی

منابع کنکور انسانی

منابع کنکور ریاضی

منابع کنکور زبان

برنامه ریزی کنکور سراسری

برنامه ریزی کنکور ریاضی

برنامه ریزی کنکور انسانی

برنامه ریزی کنکور زبان

برنامه ریزی کنکور هنر

انتخاب رشته کنکور سراسری

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری