انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد و بطور کلی درباره دانشگاه آزاد مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

 

[caption id="attachment_3108" align="aligncenter" width="600"]انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد[/caption]

 

موارد مطرح در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

در بخش قبل بیان شد که در زمینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد موارد مختلفی ممکن است مطرح باشد و یا سوالات و ابهامات مختلفی در رابطه با انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد برای داوطلبان وجود داشته باشد. این مقاله نیز برای رفع این ابهامات نگاشته شده است. در این بخش از مقاله به صورت تیتر وار به بیان موارد مطرح در این زمینه خواهیم پرداخت تا داوطلبان با موارد مورد بحث در این مقاله آشنا شوند. از جمله این موارد می توان به این چند مورد اشاره نمود.

  1. زمان شروع انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد
  2. شرایط و ضوابط شرکت در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد
  3. نحوه انجام انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

 

زمان شروع انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

شروع فرایند انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد به مانند دیگر انتخاب رشته ها برای ورود به دانشگاه پس از اعلام نتایج اولیه یا همان کارنامه اولیه آزمون انجام می گیرد. در این بازه زمانی است که رتبه داوطلبان و مجاز بودن آنها برای شرکت در انتخاب رشته مشخص می گردد. به همین جهت پس از این که داوطلبان بر اساس سنوات گذشته در فروردین ماه اقدام به دریافت کارنامه اولیه خود از طریق سامانه سنجش به نشانی www.sanjesh.org نمودند می توانند در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد که معمولا در اواخر اردیبهشت ماه می باشد شرکت نمایند. البته لازم به ذکر می باشد که ممکن است این بازه زمانی دچار تغییراتی گردد اما بر اساس سنوات گذشته در اردیبهشت ماه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد شروع می گردد.

شرایط و ضوابط شرکت در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

همانگونه بیان گردید پس از انتشار کارنامه اولیه داوطلبان امکان شرکت در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد فراهم می باشد. از این رو اولین شرط برای شرکت در انتخاب رشته این مقطع در دانشگاه آزاد شرکت در آزمون دکتری و صدور کارنامه برای داوطلب می باشد. پس از این که داوطلب با مراجعه به سامانه سنجش کارنامه خود را دریافت نمود بایستی مجاز به شرکت در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد بوده باشد. برای این امر نیز بایستی در انتهای کارنامه کد دسترسی به انتخاب رشتهدانشگاه آزاد وجود داشته باشد تا از طریق این کد داوطلب اقدام به انتخاب رشته نماید.

 

[caption id="attachment_3109" align="aligncenter" width="600"]انتخاب رشته دکتری آزاد انتخاب رشته دکتری آزاد[/caption]

 

نحوه انجام انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

پس از دریافت و مشاهده کارنامه اولیه دکتری و مجاز شدن داوطلب برای شرکت در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد بایستی برای تکمیل این فرایند داوطلب مورد نظر به سامانه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی www.azmoon.org مراجعه نماید. پس از ورود به این سامانه در صحفه اصلی بر روی لینک انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد کلیک نموده و وارد بخش انتخاب رشته بایستی شد. در این مرحله داوطلبان ابتدا بایستی با دریافت دفترچه انتخاب رشته نسبت به رشته محل های موجود اطلاع حاصل نموده و پس از آن برای تکمیل فرایند انتخاب رشته کد ملی خود را به همراه کد دسترسی به انتخاب رشته که از طریق کارنامه اولیه دریافت نمودند در بخش تعیین شده وارد نموده و فرایند انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند. لازم به ذکر می باشد ، با توجه به این که داوطلبان در این مرحله امکان انتخاب 40 رشته محل برای آنها وجود دارد از این رو در زمینه تعداد انتخاب ها هیچ محدودیتی وجود ندارد.

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد و بطور کلی درباره دانشگاه آزاد مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

لینک های مفید

دانشگاه آزاد

دکتری دانشگاه آزاد

دکتری دانشگاه سراسری

دکتری وزارت بهداشت

دکتری دانشگاه پیام نور

کارشناسی دانشگاه آزاد

کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

رشته های دانشگاه آزاد

ثبت نام دانشگاه آزاد

شهریه دانشگاه آزاد

نتایج دانشگاه آزاد

دفترچه دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

انتخاب رشته دانشگاه آزاد

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

زمان ثبت نام دانشگاه آزاد

مطالب مفید  انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد و سراسری

دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری

ثبت نام بدون کنکور دکتری دانشگاه آزاد

ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

لیست رشته های بدون کنکور دکتری دانشگاه آزاد

شهریه رشته های بدون کنکور دکتری دانشگاه آزاد

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دکتری دانشگاه آزاد

ثبت نام بدون کنکور دکتری دانشگاه پیام نور

منبع:

انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد