انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت و بطور کلی درباره کارشناسی ارشد وزارت بهداشت مشکلی داشتید یا نیاز بهمشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

 

[caption id="attachment_3456" align="aligncenter" width="600"]انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت[/caption]

 

موارد مطرح در انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

در زمینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت موارد مختلفی ممکن است مطرح باشد که داوطلبان به دنبال پاسخ به این مسایل باشند. این مقاله نیز با این هدف نگاشته شده است تا به این سوالات داوطلبان پاسخ گو باشد. در ابتدا به صورت تیتر وار به بیان برخی از این موارد خواهیم پرداخت تا داوطلبان با مسائل مورد بحث در این مقاله آشنا شوند.

  1. زمان شروع انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت
  2. نحوه شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت
  3. توضیحات پایانی در انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

 

زمان شروع انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

به مانند دیگر انتخاب رشته های دانشگاهی انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت پس از اعلام نتایج اولیه این آزمون از طریق سامانه سنجش پزشکی با نشانی www.sanjeshp.ir برای داوطلبان مجاز فعال می گردد. از این رو داوطلبان بایستی بر اساس اطلاعیه هایی که در زمینه زمان اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت وجود داشته در اواخر تیر ماه و به طور دقیق تر در 31 تیر ماه با مراجعه به سامانه سنجش پزشکی نسبت به دریافت نتیجه اولیه این آزمون اقدام نمایند. داوطلبان پس از دریافت کارنامه اولیه و در صورتی داوطلب مجاز به شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت اعلام گردد بایستی بر اساس همین اطلاعیه ها از 14 مرداد ماه به مدت یک هفته برای انتخاب رشته خود اقدام نمایند.

نحوه شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

همانگونه که بیان گردید داوطلبان بایستی برای شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت به سامانه سنجش پزشکی مراجعه نمایند. پس از ورود به این سامانه ابتدا وارد بخش کارشناسی ارشد سامانه شده و با دانلود دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت و مطالعه آن نسبت به رشته محل های مختلف و سایر توضیحات در این زمینه اطلاع حاصل نمایید. پس از این اقدامات داوطلب بایستی از طریق لینک انتخاب رشته وارد فرایند انتخاب رشته شده و کد رشته های منتخب را در بخش های تعیین شده وارد نماید. لازم به ذکر می باشد که تعداد انتخاب در این مرحله بستیگی به رشته دارد. از این رو ممکن است برای یک رشته داوطلب حداکثر ده انتخاب داشته باشد و برای دیگر رشته تعداد انتخاب متفاوتی.

 

[caption id="attachment_3457" align="aligncenter" width="600"]انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت[/caption]

 

توضیحات پایانی در انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

در این بخش از مقاله انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت به بیان برخی از موارد یخواهیم پرداخت که داوطلبان در این انتخاب رشته بایستی بدان توجه داشته و این موارد را رعایت نمایند. اولین مورد این که داوطلبان بایستی توجه داشته باشند که در مقطع کارشناسی ارشد وزارت بهداشت امکان انتقالی و یا میهمان شدن وجود ندارد از این رو داوطلبان در انتخاب های خود بخصوص در زمینه انتخاب شهر های دور دقت داشته باشند. مورد دیگر این که ممکن است داوطلب به صورت مشترک در دو واحد دانشگاهی وزارت بهداشت پذیرش را کسب نماید. از این رو ممکن است داوطلب بخشی از دوره تحصیل خود را در یکی و بخشی را را در دیگری بگذراند البته در مجموع دانشجوی دانشگاه اولی می باشد. مورد آخر این که در این مقطع نیز دوره های شهریه پرداز وجود دارد که از جمله آن ها دانشگاه آزاد می باشد. داوطلبان به هنگام انتخاب رشته محل ها به این امر نیز توجه داشته باشند. با توجه به این که میزان شهریه مصوب برای این رشته ها در این مقطع مبلغ قابل توجی می باشد از این رو در ابتدا به نوع پذیرش واحد ها توجه نموده و سپس اقدام به انتخاب آنها نمایند. البته در داخل دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت عنوان می شود که هر رشته ای در هر واحدی به چه صورت پذیرش خواهد شد.

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت و بطور کلی درباره کارشناسی ارشد وزارت بهداشت مشکلی داشتید یا نیاز بهمشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

لینک های مفید

دکتری وزارت بهداشت

وزارت بهداشت

کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری

کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور

کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی

کارشناسی ارشد

دکتری

دکتری دانشگاه آزاد

دکتری دانشگاه پیام نور

پیراپزشکی

کارشناسی ارشد

کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

کارشناسی وزارت بهداشت

مطالب مفید انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد

انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

ثبت نام بدون آزمون رشته های پیراپزشکی

لیست رشته های پیراپزشکی

پزشکی بدون آزمون

پرستاری بدون آزمون

دندانپزشکی بدون کنکور

دامپزشکی بدون کنکور

مامایی بدون کنکور

 منبع:

انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت