انتخاب رشته کنکور انسانی

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  انتخاب رشته کنکور انسانی و بطور کلی درباره انتخاب رشته کنکور سراسری  مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

 

[caption id="attachment_3071" align="aligncenter" width="600"]انتخاب رشته کنکور انسانی انتخاب رشته کنکور انسانی[/caption]

 

موارد مطرح انتخاب رشته کنکور انسانی

به طور کلی نه تنها در زمینه انتخاب رشته کنکور انسانی بلکه به طور کلی در زمینه انتخاب رشته کنکور سراسری موارد مختلفی ممکن است مطرح باشد که نیاز است داوطلبان نسبت به این موارد اطلاعات مناسبی را کسب نمایند. این موارد که موارد تاثیر گذار در زمینه انتخاب رشته کنکور انسانی نیز می تواند باشد در ادامه این مقاله مطرح خواهد شد. تنها در این بخش به بیان تیتر وار این مطالب خواهیم پرداخت تا در ادامه به توضیحات کامل در زمینه آن بپردازیم.

  1. زمان شروع انتخاب رشته کنکور انسانی
  2. انتخاب اولویت ها در انتخاب رشته کنکور انسانی
  3. توضیحات پایانی در انتخاب رشته کنکور انسانی

 

زمان شروع انتخاب رشته کنکور انسانی

انتخاب رشته کنکور انسانی همزمان با سایر انتخاب رشته های کنکوری بعد از اعلام نتایج اولیه توسط سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.orgانجام می گیرد. به همین جهت به طور حدودی می توان گفت که داوطلبان در مرداد ماه می توانند با مراجعه به این سامانه و پس از اطلاع از کارنامه اولیه و رتبه قبولی خود نسب به انتخاب رشته کنکور انسانی اقدام نمایند. در این مرحله نیز ابتدا بایستی داوطلبان دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی را ابتدا دریافت نموده و با اطلاع از رشته محل ها مراحل انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند.

انتخاب اولویت ها در انتخاب رشته کنکور انسانی

انتخاب رشته کنکور سراسری در واقع هنر اولویت بندی میان انتخاب های داوطلبان می باشد. داوطلبانی در انتخاب رشته موفق می شوند که بتوانند با توجه به رتبه خود میان انتخاب های خود اولویت بندی مناسبی را با توجه به فیلتر های مد نظر خودشان انجام دهند. در زمینه انتخاب رشته کنکور انسانی نیز داوطلبان بایستی به همین صورت اقدام نموده و در ابتدا رشته ها و علایق خود را مشخص نمایند. داوطلبان به هیچ عنوان بدون مشخص نمودن علایق خود نسبت به رشته های مختلف اقدام به انتخاب رشته ننمایند. به همین دلیل در ابتدا لیستی از رشته های مورد علاقه خود را تهیه نمایند. پس از این اقدام میان این رشته ها با توجه به بازار کار و سایر موارد و فیلتر ها مانند محل دانشگاهی ، سطح دانشگاه و سایر موارد اقدام به اولویت بندی نمایند. با این کار داوطلب بخشی قابل توجهی از مسیر انتخاب رشته کنکور انسانی را پیموده است. تمامی این مراحل را داوطلبان می توانند چندین بار تکرار نموده تا این که به لیست رشته های دلخواه خود رسیده و انتخاب های اصلی خود را برای انتخاب رشته کنکور انسانی مشخص نماید.

 

[caption id="attachment_3072" align="aligncenter" width="600"]انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی[/caption]

 

توضیحات پایانی در انتخاب رشته کنکور انسانی

در میان رشته هیا مختلفی که برای گروه انسانی در کنکور سراسری در نظر گرفته شده است معمولا رشته های حقوق ، روانشناسی جزء رشته های پر متقاظی برای داوطلبان این گروه آزمایشی قرار می گیرد. از این رو داوطلبان در صورت علاقه به این رشته می توانند این رشته ها را در انتخاب های اولیه خود قرار دهند. همچنین برخی داوطلبان علاقه به تحصیل در دانشگاه خوب فارغ از رشته دارند. بایستی به این دسته از داوطلبان گفته شود که رشته خود در دانشگاه خوب. در انتخاب رشته کنکور انسانی داوطلبان بایستی توجه داشته باشند که تنها ملاک دانشگاه با تراز بالا نبایستی ملاک باشد و در کنار آن رشته هم تراز با آن دانشگاه خوب نیز بایتس مورد توجه داوطلبان باشد چرا که در ادامه تحصیل ممکن است با مشکل مواجه شده و نسبت به رشته انتخابی علاقه نداشته و یا حتی بازار کار مناسبی برای رشته مورد نظر فراهم نباشد. به همین جهت تنها به سطح دانشگاه تمرکز نشود.

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  انتخاب رشته کنکور انسانی و بطور کلی درباره انتخاب رشته کنکور سراسری  مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

لینک های مفید

دانشگاه سراسری

دانشگاه آزاد

دانشگاه پیام نور

دانشگاه علمی کاربردی

کارشناسی دانشگاه سراسری

کارشناسی دانشگاه آزاد

کارشناسی دانشگاه پیام نور

کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری

انتخاب رشته کنکور سراسری

بهترین منابع کنکور سراسری

برنامه ریزی کنکور سراسری

www.sanjesh.org

مطالب مفید انتخاب رشته کنکور انسانی

انتخاب رشته کنکور تجربی

انتخاب رشته کنکور ریاضی

انتخاب رشته کنکور هنر

انتخاب رشته کنکور زبان

منابع کنکور تجربی

منابع کنکور انسانی

منابع کنکور ریاضی

منابع کنکور زبان

برنامه ریزی کنکور سراسری

برنامه ریزی کنکور ریاضی

برنامه ریزی کنکور انسانی

برنامه ریزی کنکور زبان

برنامه ریزی کنکور هنر

انتخاب رشته کنکور سراسری

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری