انتخاب رشته کنکور تجربی

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  انتخاب رشته کنکور تجربی  و بطور کلی درباره انتخاب رشته کنکور سراسری  مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

 

[caption id="attachment_3064" align="aligncenter" width="600"]انتخاب رشته کنکور تجربی انتخاب رشته کنکور تجربی[/caption]

 

موارد مطرح در انتخاب رشته کنکور تجربی

در زمینه انتخاب رشته کنکور تجربی موارد مختلغی مطرح می باشد که اطلاع از این موارد برای داوطلبان شرکت در انتخاب رشته کنکور تجربی امری مهم به حساب می آید. در این بخش از مقاله به صورت تیتر وار به بیان این موارد می پردازیم تا داوطلبان در زمینه مواردی که در ادامه مقاله بیان خواهد شد اطلاعات پیش زمینه ای داشته باشند تا به شکل مناسبی به ادامه مقاله توجه نمایند. از جمله مواردی که در انتخاب رشته کنکور تجربی تاثیر گذار بوده و در ادامه به توضیح در زمینه آن خواهیم پرداخت می توان به این چند مورد اشاره نمود.

  1. زمان شروع انتخاب رشته کنکور تجربی
  2. تاثیر سهمیه ها در انتخاب رشته کنکور تجربی
  3. نحوه اولویت بندی در انتخاب رشته کنکور تجربی

 

زمان شروع انتخاب رشته کنکور تجربی

انتخاب رشته کنکور تجربی به مانند دوره های گذشته پس از اعلام نتایج کنکور سراسری و پس از این که کارنامه اولیه داوطلبان از طریق سامانه سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org در اختیار داوطلبان قرار گرفت شروع می گردد. در این بازه زمانی نیز دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی برای اطلاع رسانی و همچنین انجام فرایند انتخاب رشته کنکور سراسری در اختیار داوطلبان این گروه آزمایشی قرار می گیرد. از این رو داوطلبان بایستی بر اساس سنوات گذشته در بازه زمانی مرداد ماه با مراجعه به سامانه سنجش ابتدا نسبت به دریافت کارنامه اولیه خود اقدام نموده و پس از مشاهده آن و اطلاع از نتیجه آن در صورت مجاز بودن تنها چند روز پس از اعلام نتایج نسبت به انتخاب رشته کنکور تجربی اقدام نمایند.

تاثیر سهمیه ها در انتخاب رشته کنکور تجربی

از مهمترین مواردی که رد زمینه انتخاب رشته کنکور تجربی برای داوطلبان می تواند موثر باشد سهمیه های مختلف می باشد. چرا که بر اساس سهمیه داوطلبان رتبه های آنها در کنکور اعلام می گردد. مهمترین سهمیه که بیش از 90% داوطلبان را شامل می گردد سهمیه مناطق می باشد. هدف از ایجاد سهمیه مناطق در واقع هم سطح سازی داوطلبان مناطق مختلف کشور که در زمینه برخورداری از امکانات آموزشی در یک سطح نمی باشند ، است. در این سهمیه داوطلبان به سه منطقه کلی یعنی منطقه یک که بیشتر کلان شهر را شامل می گردد ، منطقه دو شهر های بزرگ به غیر از کلان شهر ها ، منطقه سه که شهر های کوچک و نواحی روستایی تقسیم می گردد. ملاک این تقسیم بندی برخورداری از امکانات آموزشی می باشد. رتبه های داوطلبان نیز بر اساس این مناطق آموزشی بیان می گردد. از دیگر سهمیه های موثر در انتخاب رشته کنکور تجربی می توان به سهمیه شهدا و جانبازان و ایثارگران اشاره نمود.

 

[caption id="attachment_3065" align="aligncenter" width="600"]انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی[/caption]

 

نحوه اولویت بندی در انتخاب رشته کنکور تجربی

همانگونه که در مقالات مختلفی که در زمینه انتخاب رشته کنکور سراسری بیان شده مهمترین اصل در زمینه انتخاب رشته توجه به اصل علاقه مندی داوطلبان می باشد. از این رو در انتخاب رشته کنکور تجربی نیز اصل مهم را علاقه مندی نسبت به رشته در نظر بگیرید. با توجه به این که میزان شرکت کنندگان در این گروه آزمایشی در این چند سال اخیر بسیار بالا بوده از این رو رقابت برای ورود به دنشگاه نیز به همان نسبت بالا رفته است. از میان این پانصد هزار نفری که معمولا در کنکور گروه تجربی شرکت می نمایند ظرفیت ورود به دانشگاه در رشته های با آزمون و بدون آزمون در حدود 150 هزار نفر است. از این رو در همان ابتدا تعداد بسیار زیادی از داوطلبان امکان پذیرش در دانشگاه را پیدا نخواهند نمود. از میان همین 150 هزار نفر نیز در حدود 5 هزار نفر تنها می توانند در رشته های پزشکی که هدف اصلی بسیاری از داوطلبان است ، وارد دانشگاه گردند. به همین جهت است که گفته می شود رقابت برای رشته های پزشکی رقابت بسیار سنگینی می باشد. با توجه به این توضیحات مهمترین و اصلی ترین ملاک برای انتخاب رشته کنکور تجربی و تمامی انتخاب رشته ها رتبه داوطلب می باشد و هنر انتخاب رشته مناسب و کارآمد حداکثر استفاده از این رتبه و پذیرش در رشته ی متناسب با رتبه می باشد. چرا که بسیار مشاهده شده داوطلبان با رتبه های مناسب نتوانسته اند در رشته ی متناسب با آن قبول شوند که به صعف در انتخاب رشته بر می گردد. از این رو در انتخاب های خود متناسب با رتبه اقدام نمایید. البته معمولا انتخاب های اول با توجه به این که در کل هر داوطلبی 150 انتخاب دارد ، رشته های ایده آل به نسبت رتبه می باشد اما در زمینه اولویت هایی که احتمال قبولی در آنها بالا می باشد بسیار حساس بوده و دچار سردرگمی نشوید.

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  انتخاب رشته کنکور تجربی  و بطور کلی درباره انتخاب رشته کنکور سراسری  مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

لینک های مفید

دانشگاه سراسری

دانشگاه آزاد

دانشگاه پیام نور

دانشگاه علمی کاربردی

کارشناسی دانشگاه سراسری

کارشناسی دانشگاه آزاد

کارشناسی دانشگاه پیام نور

کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری

انتخاب رشته کنکور سراسری

بهترین منابع کنکور سراسری

برنامه ریزی کنکور سراسری

www.sanjesh.org

مطالب مفید انتخاب رشته کنکور تجربی

انتخاب رشته کنکور انسانی

انتخاب رشته کنکور ریاضی

انتخاب رشته کنکور هنر

انتخاب رشته کنکور زبان

منابع کنکور تجربی

منابع کنکور انسانی

منابع کنکور ریاضی

منابع کنکور زبان

برنامه ریزی کنکور سراسری

برنامه ریزی کنکور ریاضی

برنامه ریزی کنکور انسانی

برنامه ریزی کنکور زبان

برنامه ریزی کنکور هنر

انتخاب رشته کنکور سراسری

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری

 منبع:

انتخاب رشته کنکور تجربی