انتخاب رشته کنکور زبان

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  انتخاب رشته کنکور زبان و بطور کلی درباره انتخاب رشته کنکور سراسری  مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

 

[caption id="attachment_3125" align="aligncenter" width="600"]انتخاب رشته کنکور زبان انتخاب رشته کنکور زبان[/caption]

 

موارد مطرح در انتخاب رشته کنکور زبان

در زمینه انتخاب رشته کنکور زبان به مانند دیگر انتخاب رشته کنکور سراسری مواردی مطرح می باشد که داوطلبان بایستی در زمینه آن اطلاعات مناسبی داشته باشد که هدف این مقاله ارئه همین اطلاعات تا حد امکان می باشد. در این بخش از مقاله ما به صورت تیتر وار به بیان برخی از مواردی مورد بررسی در این مقاله می پردازیم. از این رو به این دسته از داوطلبان توصیه می گردد ادامه مقاله را با توجه به این موارد مطالعه نمایند.

  1. زمان شروع انتخاب رشته کنکور زبان
  2. نحوه شرکت در انتخاب رشته کنکور زبان
  3. توضیحات پایانی در انتخاب رشته کنکور زبان

 

زمان شروع انتخاب رشته کنکور زبان

پس از این که داوطلبان در بازه زمانی مرداد ماه که زمان اعلام نتایج کنکور سراسری می باشد با مراجعه به سامانه سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانیwww.sanjesh.org نسبت به دریافت کارنامه اولیه خود نمودند. با توجه به این نتیجه و در صورت مجاز بودن به انتخاب رشته می توانند در انتخاب رشته کنکور زبانشرکت نمایند. به همین جهت بر اساس سنوات گذشته می توان مرداد ماه را زمان شروع انتخاب رشته کنکور زبان اعلام نمود. در همین بازه زمانی با انتشار دفترچهانتخاب رشته کنکور زبان در کنار سایر گروه های آزمایشی کنکور سراسری فرایند انتخاب رشته کنکور سراسری از طریق سامانه سنجش شروع می گردد. داوطلبان در صورت مجاز بودن در انتخاب رشته می توانند با دانلود دفترچه انتخاب رشته رد این مرحله نیز شرکت نمایند.

نحوه شرکت در انتخاب رشته کنکور زبان

پس از این که داوطلب با دریافت و مشاهده کارنامه اولیه خود از طریق سامانه سنجش نسبت به مجاز بودن و رتبه خود رد آزمون اطلاع حاصل نمود بایستی نسبت به دریافت و مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان اقدام نماید. از این رو اولین مرحله در فرایند انتخاب رشته کنکور سراسری دریافت دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد.پس از این اقدام داوطلب با مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان از لیست رشته محل هایی که می تواند در این مرحله انتخاب نماید مطلع می گردد. یکی دیگر از اقدامات داوطلب در این مرحله مشخص نمودن رشته محل های مورد علاقه خود می باشد. این مرود را می توان در کنار بازار کار و سایر فاکتور های مهم برای داوطلب لیست بندی نمود. همچنین داوطلبان می توانند از نرم افزار های انتخاب رشته مجازی نیزکمک گیرند. البته این نرم افزار ها انتخاب رشته خود را براساس اطلاعات سال قبل انجام می دهند که نمی توانند صد در صد درست باشد و تنها می تواند یک ذهنیتی کلی نسبت به شرایط داوطلب در انتخاب رشته ایجاد کند. پس از طی این مراحل و اقدامات داوطلب می تواند با مراجعه به سامانه سنجش و بخش سراسری در آن از طریق لینک انتخاب رشته مراحل انتخاب رشته کنکور زبان خود را تکمیل نماید.

 

[caption id="attachment_3126" align="aligncenter" width="600"]انتخاب رشته کنکور سراسری زبان انتخاب رشته کنکور سراسری زبان[/caption]

 

توضیحات پایانی در انتخاب رشته کنکور زبان

یکی از مواردی که داوطلبان بایستی توجه داشته باشند این امر می باشد که دانشگاه آزاد نیز در این در گروه زبان پذیرش دانشجو هم با آزمون و هم بدون آزمون دارد. در این پذیرش ها تمامی رشته های این گروه را می توان مشاهده نمود که این امر امکان مناسبی را برای تمامی داوطلبان فراهم نموده که رد صورت عدم قبولی دردانشگاه سراسری برای دانشگاه آزاد نیز اقدام نمایند. همچنین رد زمینه انتخاب رشته محل های روزانه داوطلبان دقت داشته باشند تا رد صورت قبولی و عدم ثبت نام داوطلب در آن رشته محل به هر دلیلی از دوره روزانه سال آیند محروم نگردند.

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  انتخاب رشته کنکور زبان  و بطور کلی درباره انتخاب رشته کنکور سراسری  مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

لینک های مفید

دانشگاه سراسری

دانشگاه آزاد

دانشگاه پیام نور

دانشگاه علمی کاربردی

کارشناسی دانشگاه سراسری

کارشناسی دانشگاه آزاد

کارشناسی دانشگاه پیام نور

کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری

انتخاب رشته کنکور سراسری

بهترین منابع کنکور سراسری

برنامه ریزی کنکور سراسری

www.sanjesh.org

مطالب مفید انتخاب رشته کنکور زبان

انتخاب رشته کنکور تجربی

انتخاب رشته کنکور انسانی

انتخاب رشته کنکور ریاضی

انتخاب رشته کنکور هنر

منابع کنکور تجربی

منابع کنکور انسانی

منابع کنکور ریاضی

منابع کنکور زبان

برنامه ریزی کنکور سراسری

برنامه ریزی کنکور ریاضی

برنامه ریزی کنکور انسانی

برنامه ریزی کنکور زبان

برنامه ریزی کنکور هنر

انتخاب رشته کنکور سراسری

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری