انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد  و بطور کلی درباره دانشگاه سراسری مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

 

[caption id="attachment_2749" align="aligncenter" width="600"]انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد[/caption]

 

موارد مطرح در انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد

در زمینه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد موارد مختلفی ممکن است وجود داشته باشد که نیاز به کسب اطلاع در زمینه آن از سوی داوطلبان است. در این بخش از مقاله ابتدا ما به صورت فهرست وار به بیان برخی از موارد مطرح در این زمینه خواهیم پرداخت تا داوطلبان با مطالب عنوان شده در این مقاله آشنا گردند. از جمله این موارد می توان به این چند مورد اشاره نمود.

  1. زمان شروع انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد
  2. نحوه انجام انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد
  3. توضیحات پایانی در زمینه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد

 

زمان شروع انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد

انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد همه ساله پس از اعلام نتایج اولیه این آزمون و در دسترس قرار گرفتن کارنامه اولیه آزمون برای داوطلبان مجاز به انتخاب رشته فعال می گردد. از این رو بر اساس سنوات گذشته بایستی بیان گردد که در خرداد ماه که زمان اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد می باشد انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد نیز فعال می گردد. از این رو داوطلبان بایستی برای دریافت نتیجه و همچنین انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد در این بازه زمانی به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org مراجعه نمایند.

نحوه انجام انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد

پس از این که داوطلبان با مراجعه به سامانه سازمان سنجش به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org از طریق لینک دریافت کارنامه اولیه امکان مشاهده کارنامه آزمون برای آنها فراهم گردید در صورت مجاز شدن می توانند در انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد شرکت نمایند. به همین جهت داوطلبان بایستی در این بازه زمانی برای انتخاب رشته خود ابتدا وارد سامانه شده و به بخش کارشناسی ارشد سامانه وارد شوند. در این مرحله اولین اقدامی که پس از مشاهده کارنامه اولیه بایستی صورت گیرد دریافت دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد می باشد. پس از دریافت دفترچه انتخاب رشته داوطلبان بایستی با مطالعه آن نسبت به رشته محل هایی که در گرایش مورد نظر آنها پذیرش دارند اطلاع حاصل نمایند. لازم به ذکر است که در کنکور ارشد رتبه های داوطلبان در گرایش های مختلف اعلام می گردد. از این رو داوطلبان بایستی در گرایش هایی که رتبه بهتری دارند و بدان علاقمندند انتخاب رشته نمایند. پس از این اقدامات داوطلبان بایستی با خرید کارت انتخاب رشته از سامانه سازمان سنجش وارد لینک انتخاب رشته شده و اقدام به تکمیل فرایند انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد خود نمایند. پس از اتمام این مراحل داوطلب بایستی نسب به دریافت کد رهگیری انتخاب رشته و همچنین شماره پرونده خود اقدام نماید تا در زمان اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد از این طریق نتیجه را مشاهده نماید.

 

[caption id="attachment_2750" align="aligncenter" width="600"]انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد[/caption]

 

 

توضیحات پایانی در زمینه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد

با توجه به این که در این چند سال اخیر کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد ادغام گردیده یکی از مواردی که ممکن است مورد ابهام قرار گیرد نحوهانتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد می باشد. به طور کلی بایستی بیان گردد که دانشگاه آزاد در تمامی مراحل آزمون کارشناسی ارشد بجز برگزاری ازمون و اعلام نتایج اولیه ، به صورت مستقل از دانشگاه سراسری اقدام می نماید. در زمینه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز می توان بیان نمود که این دانشگاه مراحل جدایی برای داوطلبان تحصیل در خود تعریف نموده است. به این صورت که داوطلبان بایستی پس از مشاهده کارنامه خود در سایت سنجش به نشانیwww.sanjesh.org و دریافت کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد در انتهای کارنامه اولیه با سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه نمایند. پس از ورود به این سامانه که به آدرس اینترنتی www.azmoon.org می باشد از طریق لینک انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد وارد این بخش شوند. در این بخش می توانند با دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از رشته محل های مختلف اطلاع حاصل نموده و با خرید کارت انتخاب رشتهکارشناسی ارشد مراحل انتخاب رشته خود را تکمیل نموده و منتظر اعلام نتایج نهایی باشند.

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد  و بطور کلی درباره دانشگاه سراسری مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

لینک های مفید

دانشگاه سراسری

کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری

کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور

فراگیر دانشگاه پیام نور

کاردانی به کارشناسی دانشگاه سراسری

کارشناسی پیوسته دانشگاه سراسری

کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری

دکتری دانشگاه سراسری

کارشناسی ارشد

مطالب مفید انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری و آزاد

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری

دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد کنکور سراسری

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

لیست رشته های کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

نتایج کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور

شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

اعلام نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

 منبع:

انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد