انتخاب رشته کنکور هنر

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  انتخاب رشته کنکور هنر  و بطور کلی درباره انتخاب رشته کنکور سراسری  مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

 

[caption id="attachment_3116" align="aligncenter" width="600"]انتخاب رشته کنکور هنر انتخاب رشته کنکور هنر[/caption]

موارد مطرح در انتخاب رشته کنکور هنر

همانگونه که در بخش های مختلف بیان گردیده در هر مرحله ای موارد مختلفی تاثیر گذار می باشد که اطلاع از کم و کیف این موارد برای داوطلبان شرکت کننده امری مهم به حساب می آید. در زمینه انتخاب رشته کنکور هنر میز به همین صورت می باشد و در زمینه آن مواردی موثر می باشد که در ادامه در زمینه این موارد بحث خواهیم نمود. تنها در این بخش به صورت تیتر وار به بیان برخی از این موارد می پردازیم تا داوطلبان با مطالب مورد بحث در این مقاله آشنا گردیده و ذهنیت مناسبی نسبت به ادامه این مقاله کسب نمایند. از جمله موارد مطرح در انتخاب رشته کنکور هنر می توان به این چند مورد اشاره نمود.

  1. زمان شروع انتخاب رشته کنکور هنر
  2. نحوه شرکت در انتخاب رشته کنکور هنر
  3. توضیحات پایانی در انتخاب رشته کنکور هنر

 

زمان شروع انتخاب رشته کنکور هنر

انتخاب رشته کنکور هنر هم زمان با شروع انتخاب رشته سایر گروه های آزمایشی کنکور سراسری با اعلام نتایج کنکور سراسری و انتشار کارنامه اولیه داوطلبان شرکت نموده در کنکور سراسری شروع می گردد. در این مرحله داوطلبان با ورود به سامانه سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org و با وارد نمودن اطلاعات داوطلبی کارنامه اولیه خود را مشاهده می نمایند. در این کارنامه مشخص می گردد که رتبه کسب نموده داوطلب چه می باش و داوطلب در کدام دانشگاه ها مجاز به انتخاب رشته می باشد. به همین جهت یکی از مراحل حساس نیز همین مرحله می بادش که مجوز شرکت در انتخاب رشته کنکور هنر برای داوطلب در این مرحله صادر می گردد. از این رو داوطلبان معمولا در در مرداد ماه که زمان حدودی اعلام نتایج کنکور سراسری بر اساس سنوات گذشته می باشد با مراجعه با سامانه سازمان سنجش نسبت به انتخاب رشته کنکور هنر اقدام نمایند.

نحوه شرکت در انتخاب رشته کنکور هنر

انتخاب رشته کنکور هنر به همراه سایر انتخابرشتهکنکورسراسری از طریق سامانه سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org انجام می گیرد. از این رو داوطلبان بایستی در بازه زمانی فعال شدن لینک انتخاب رشته با مراجعه به این سامانه ابتدا نسبت به دریافت و مطالعه دفترجه انتخاب رشته کنکور هنر اقدام نمایند. پس از دریافت و مطالعه این دفترچه داوطلبان از شرایط و ضوابط اولیه انتخاب رشته کنکور سراسری آشنا گردیده و از لیست رشته محل هایی که امکان انتخاب آن برای داوطلبان وجود دارد اطلاع حاصل می کنند. تمامی مراحل انتخاب رشته به صورت اینترنتی می باشد و از طریق سامانه سنجش انجام می گیرد. البته لازم به ذکر می باشد که با توجه به این که میزان ظرفیت در گروه هنر ممکن است بالا به نظر بیاید اما برای رشته های خاص و روزانه این گروه آموزشی معمولا رقابت بالایی وجود دارد. با این وجود اگر داوطلبی به دنبال پذیرش آسان در دانشگاه می باشد می تواند رشته محل های دانشگاه آزاد را که بدون آزمون در تمامی رشته های کارشناسی پذیرش دارند را انتخاب نماید. با توجه به این توضیحات داوطلبان بایستی برای انتخاب رشته کنکور هنر در دانشگاه آزاد به سامانه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانیwww.azmoon.org مراجعه نمایند.

 

[caption id="attachment_3117" align="aligncenter" width="600"]انتخاب رشته کنکور سراسری هنر انتخاب رشته کنکور سراسری هنر[/caption]

 

توضیحات پایانی در انتخاب رشته کنکور هنر

برای آن دسته از داوطلبان کنکور هنر که پذیرش در دوره روزانه این گروه آموزشی اهمیت دارد و در انتخاب های خود رشته محل های روزانه را انتخاب می نمایند بایستی بیان گردد که در صورت قبولی در هر کدام از رشته محل های روزانه و عدم ثبت نام در آن از سوی داوطلب محروم شدن در پذیرش روزانه سال آینده را در پی خواهد داشد. به همین جهت به هنگام انتخاب رشته محل های روزانه در انتخاب رشته کنکور هنر کمال دقت را به خرج دهید. همچنین داوطلبان می توانند رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد را نیز در نظر داشته باشند البته در صورتی که هزینه های تحصیل در این رشته ها برای داوطلبان زیاد مهم نبوده باشد. سخن آخر این که داوطلبان در صورتی در این مرحله پذیرش در رشته محلی را کسب نکردند می تواند در تکمیل ظرفیت کنکور هنر نیز شرکت نمایند و در آن شانس دوباره خود را امتحان کنند.

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  انتخاب رشته کنکور هنر  و بطور کلی درباره انتخاب رشته کنکور سراسری  مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

لینک های مفید

دانشگاه سراسری

دانشگاه آزاد

دانشگاه پیام نور

دانشگاه علمی کاربردی

کارشناسی دانشگاه سراسری

کارشناسی دانشگاه آزاد

کارشناسی دانشگاه پیام نور

کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری

انتخاب رشته کنکور سراسری

بهترین منابع کنکور سراسری

برنامه ریزی کنکور سراسری

www.sanjesh.org

مطالب مفید انتخاب رشته کنکور هنر

انتخاب رشته کنکور تجربی

انتخاب رشته کنکور انسانی

انتخاب رشته کنکور ریاضی

انتخاب رشته کنکور زبان

منابع کنکور تجربی

منابع کنکور انسانی

منابع کنکور ریاضی

منابع کنکور زبان

برنامه ریزی کنکور سراسری

برنامه ریزی کنکور ریاضی

برنامه ریزی کنکور انسانی

برنامه ریزی کنکور زبان

برنامه ریزی کنکور هنر

انتخاب رشته کنکور سراسری

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری