برنامه ریزی کنکور انسانی

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  برنامه ریزی کنکور انسانی و بطور کلی درباره برنامه ریزی کنکور سراسری مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

 

[caption id="attachment_2970" align="aligncenter" width="600"]برنامه ریزی کنکور انسانی برنامه ریزی کنکور انسانی[/caption]

 

موارد مطرح در برنامه ریزی کنکور انسانی

ممکن است برخی موارد تاثیر گزار در زمینه برنامه ریزی کنکور انسانی مشترک با برنامه ریزی دیگر گروه های آموزشی باشد که این موارد در بطن برنامه ریزی نهفته است که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهد شد. اما برخی دیگر اختصاص به خود گروه علوم انسانی دارد که از ویژگی های خاص این رشته سرچشه می گیرد. در این مقاله نیز ما به تمامی موارد تاثیر گزار در برنامه ریزی کنکور انسانی خواهیم پرداخت. از جمله این موارد می توان به این چند مورد اشاره نمود.

  1. تاثیر تعین هدف در برنامه ریزی کنکور انسانی
  2. تاثیر منابع و ظرایب دروس در برنامه ریزی کنکور انسانی
  3. تاثیر کتب درسی در برنامه ریزی کنکور انسانی

 

تاثیر تعیین هدف در برنامه ریزی کنکور انسانی

در مسیر برنامه ریزی کنکور انسانی داوطلبان بایستی در ابتدای امر برای خود هدف یا اهدافی را مشخص سازند. در واقع این اهداف می توانند محرک و مشوق داوطلبان برای طی مسیر باشد. با تعیین اهداف داوطلبان از سردرگمی رهای می باند و می دانند که در این مسیر به کجا خواهند رسید. در زمینه تعیین اهداف داوطلبان بایستی توجه داشته باشند که تنها قبولی در کنکور مهم نمی باشد بلکه در هر صورت داوطلب در یکی از رشته ها پذیرش را کسب خواهد نمود اما این که این رشته مورد قبول او بوده و بدان علاقه دارد؟ جواب این سوال ممکن است بله یا خیر باشد که این جواب پس از برگزاری کنکور داده می شود که زمان برای جبرا از دست رفته است. به همین جهت داوطلبان به هنگام برنامه ریزی بایستی برنامه خود را متناسب با هدفی که دارند بچینند. در زمینه برنامه ریزی کنکور انسانی هدف بایستی رشته دلخواه داوطلب باشد که از لحاظ بازار کار نیز شرایط مطلوبی داشته باشد. در واقع زمانی داوطلب برای خود اهدافی را مشخص می سازد و خود را در برابر این اهداف قرار می دهد و شرایط موجود را با شرایط مطلوب که همان اهداف است می سنجد مشخص می گردد که چه میزان با این اهداف فاصله دارد و چه میزان بایستی برای رسیدن به هدف خو تلاش نماید.

تاثیر منابع و ظرایب دروس در برنامه ریزی کنکور انسانی

در برنامه ریزی کنکور انسانی و به طور کلی در زمینه برنامه ریزی کنکور سراسری منابع و ظرایب دروس از این رو اهمیت و تاثیرگذار می باشند که از این طریق داوطلبن میزان توجه و تمرکز خود را در درس خاص مشخص می نمایند. برخی از دروس در گروه علوم انسانی مانند ادبیات فارسی ، و یا عربی ظریب بالایی به نسبت سایر دروس دارند. این ظریب بالا نشان دهند تاثیر بسیار بالای آنها می باشد. از این رو در زمینه برنامه ریزی کنکور انسانی بایستی توجه ویژه ای برای این دروس داشته باشند. در کنار آن در دروسی مانند ریاضی و یا زبان انگلیسی که معمولا داوطلبان عملکرد خوبی از خود نشان نمی دهند و یا به طور کل این دروس را کنار می گزارند. این مورد نیز می تواند سکوی پرش برای داوطلبانی باشد که برای این دروس برنامه ویژه ای در نظر گرفته اند. در کنار این موارد داوطلبان بایستی از منابع مناسب و ترکیبی استفاده نمایند. این منابع که با عنوان منابع کمک آموزشی یا منابع کنکوری شناخته می شوند به دو دسته تستی یا تحلیلی تقسیم می شوند. منابع تستی که بیشتر بر روی تسب های کنکور ادوار گذشته تاکید دارند از این رو برای برخی از دروس که نیاز به توضیحات خارج از کتاب وجود ندارد بیشتر کاربرد دارند. مانند دروس روانشناسی ، تاریخ ، جغرافیا ، علوم اجتماعی . اما منابع تحلیلی و توضیحی به آن دسته از منابع گفته می شود که در کنار کتاب درسی نیاز به منبعی برای توضیحات تکمیلی دارند مانند دروس ادبیات فارسی یا عربی. به همین جهت داوطلبان در زمینه برنامه ریزی کنکور انسانی به این موارد نیز توجه ویژه ای داشته باشند و تنها به یک دسته منابع رجوع نکنند.

 

[caption id="attachment_2973" align="aligncenter" width="600"]برنامه ریزی کنکور علوم انسانی برنامه ریزی کنکور علوم انسانی[/caption]

 

تاثیر کتاب های درسی در برنامه ریزی کنکور انسانی

به طور کلی داوطلبان در زمینه برنامه ریزی کنکور سراسری به این نکته توجه داشته باشند که در برنامه های خود اولویت اول و اصلی را در ابتدا به کتاب های درسی اختصاص دهند. داوطلبان تا زمانی که تسلط کامل به کتاب درسی خود را کسب نکرده اند نبایستی به سراغ سایر منابع روند. در زمینه برنامه ریزی کنکور انسانی نیز داوطلبان ابتدا بر روی کتاب درسی تمرکز نمایند. تا زمانی که داوطلب به طور کامل در زمینه کتاب های درسی تسلط پیدا نکرده استفاده از دیگر منابع ممکن است تاثیر منفی در زمینه آماده سازی برای کنکور ایجاد کند.

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  برنامه ریزی کنکور انسانی و بطور کلی درباره برنامه ریزی کنکور سراسری مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

لینک های مفید

دانشگاه سراسری

دانشگاه آزاد

دانشگاه پیام نور

دانشگاه علمی کاربردی

کارشناسی دانشگاه سراسری

کارشناسی دانشگاه آزاد

کارشناسی دانشگاه پیام نور

کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری

www.sanjesh.org

مطالب مفید برنامه ریزی کنکور انسانی

برنامه ریزی کنکور سراسری

برنامه ریزی کنکور تجربی

برنامه ریزی کنکور ریاضی

برنامه ریزی کنکور هنر

انتخاب رشته کنکور سراسری

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری

 منبع:

برنامه ریزی کنکور انسانی