برنامه ریزی کنکور زبان

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه برنامه ریزی کنکور زبان و بطور کلی درباره برنامه ریزی کنکور سراسری  مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

 

[caption id="attachment_3003" align="aligncenter" width="600"]برنامه ریزی کنکور زبان برنامه ریزی کنکور زبان[/caption]

 

موارد مطرح در برنامه ریزی کنکور زبان

با توجه به این که برنامه ریزی کنکور سراسری یک از اصلی ترین اقدامات برای آماده سازی کنکور به حساب می آید از این رو داوطلبان گروه زبان به مانند دیگر گروه ها در زمینه برنامه ریزی کنکور زبان توجه ویژه ای داشته باشند. در زمینه برنامه ریزی کنکور زبان به مانند دیگر گروه ها موارد مختلفی می تواند تاثیر گزار باشد و توجه به این موارد و رعایت این نکات می تواند داوطلبان را در زمینه یک برنامه ریزی مناسب یاری رساند. در این بخش از مقاله به صورت تیتر وار به بیان برخی از این موارد تاثیرگذار در برنامه ریزی کنکور زبان خواهیم پرداخت تا ادامه به توضیح در زمینه آنها بپردازیم.

  1. تعین هدف و نقشه راه در برنامه ریزی کنکور زبان
  2. عدم یکنواختی در برنامه ریزی کنکور زبان
  3. به کارگیری منابع مناسب در برنامه ریزی کنکور زبان
  4. تاثیر بازخورد ها در برنامه ریزی کنکور زبان

تعیین هدف و نقشه راه در برنامه ریزی کنکور زبان

برنامه ریزی کنکور زبان در واقع به مانند یک نقشه راه می باشد که در آن مسیری را که برای رسیدن به هدف یا اهداف خود تعیین شده است. از این رو در برنامه ریزی کنکور زبان توجه به دو اصل تعیین هدف و مشخص نمودن نقشه را بسیار اهمیت دارد. تعیین هدف از این رو اهمیت دارد که به فعالیت های درسی داوطلبان کنکور زبان جهت داده و باعث ایجاد  انگیزش در آنها می گردد. داوطلبان با تعیین هدف به فعالیت های خودارزش می دهند. این اهداف بایستی متناسب با سطح داوطلب باشد البته مقداری نیز بلند پروازی در آن وجود داشته باشد مشکلی ندارد. نقشه راه نیز تعیین می کند که داوطلب بایستی چه میزان در هر مرحله تلاش نماید. در چه مقاطعی نیاز به استراحت دارد. زمان و میزان مطالعه منابع در این نقشه راه تعیین می گردد. با توجه به این توضیحات داوطلبان به این دو امر در برنامه ریزی کنکور سراسری خود توجه نمایند.

عدم یکنواختی در برنامه ریزی کنکور زبان

به طور کلی داوطلبان کنکور زبان به دو نکته بایستی توجه داشته باشند. اولین نکته این که در این چند سال اخیر آزمون زبان به صورت مفهومی شده و همچنین زبان به طور کلی درسی فرار به حساب می آید که کوچکترین شکاف در مطالعه ممکن است باعث دوباره کاری داوطلبان گردد. به همین جهت داوطلبان در برنامه ریزی کنکور زبانبه دو امر توجه نمایند. برنامه خود را به گونه ای بچینند که دوره های مروری متعددی را داشته باشد تا این دو مشکل حل گردد و در کنار آن برنامه از حالت یکنواختی خارج گردد. برنامه به گونه نباشد که تنها به یک بعد از کنکور و یا یک بخش آن توجه گردد که این خود باعث یکنواختی و در نتیجه عدم تاثیر آن می گردد.

به کارگیری منابع مناسب در برنامه ریزی کنکور زبان

نه تنها در کنکور زبان بلکه در سایر گروه های آزمون سراسری استفاده از منابع به عنوان ابزار ی برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده اهمیت دارد. داوطلبان در انتخاب منابع برای برنامه ریزی کنکور زبان به این نکته توجه داشته باشند که هر منبعی ممکن است برای دوره خاصی از برنامه ریزی کنکور زبان کاربرد داشته باشد. در یک بازه نیاز است داوطلب به طور عمیق به مطالعه بپردازد. از این رو در این دوره منابع تحلیلی بیشتر کاربرد دارد یا که در دوره ای نیاز به منابع تستی می باشد که همه این موارد در زیر عنوان منابع کنکور زبان جای می گیرد که بایستی در برنامه ریزی کنکور سراسری بدان توجه گردد.

 

[caption id="attachment_3004" align="aligncenter" width="600"]برنامه ریزی کنکور سراسری زبان برنامه ریزی کنکور سراسری زبان[/caption]

 

تاثیر بازخورد ها در برنامه ریزی کنکور زبان

بازخورد ها نمونه های مختلی می تواند باشد. این بازخورد ها به طو کلی در سه دسته کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت می توان تقسیم نمود. داوطلبان بازخورد های کوتاه مدت را می توانند به صورت روزانه در برنامه ریزی کنکور زبان بگنجانند. به این صورت که به صورت روزانه از میزان تاثیر مطالعات خود بازخورد بگیرند. این بازخورد ها می توانند در قالب آزمونک ها صورت پذیرد. بازخورد های میان مدت را می توان در آزمون های دو هفته ای که توسط موسسات مختلف برگزار می گردد دربرنامه ریزی کنکور زبان گنجاند. بازخورد های بلند مدت نیز در قالب آزمون های ماهیانه و دو ماهه می تواند باشد. این بازخورد ها چند بخش از منابع درسی داوطلبان را می تواند شامل گردد.

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  برنامه ریزی کنکور زبان و بطور کلی درباره برنامه ریزی کنکور سراسری  مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

لینک های مفید

دانشگاه سراسری

دانشگاه آزاد

دانشگاه پیام نور

دانشگاه علمی کاربردی

کارشناسی دانشگاه سراسری

کارشناسی دانشگاه آزاد

کارشناسی دانشگاه پیام نور

کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری

برنامه ریزی کنکور سراسری

www.sanjesh.org

مطالب مفید برنامه ریزی کنکور زبان

برنامه ریزی کنکور سراسری

برنامه ریزی کنکور ریاضی

برنامه ریزی کنکور انسانی

برنامه ریزی کنکور تجربی

برنامه ریزی کنکور هنر

انتخاب رشته کنکور سراسری

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری