دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  دفترچه انتخاب رشته کنکور دکتری سراسری  و بطور کلی درباره دانشگاه سراسری مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلیداشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

 

[caption id="attachment_2864" align="aligncenter" width="600"]دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری[/caption]

 

 

موارد مطرح در دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری

در زمینه دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری موارد مختلفی ممکن است مطرح باشد که به جهت محدودیت هایی که در ارائه مطالب در مقالات وجود دارد به طور کامل نمی توانیم به بررسی تمانی این موارد بپردازیم. به همین جهت به بررسی برخی از این موارد خواهیم پرداخت. از جمله این موارد می توان به زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری ، نحوه دریافت دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری ، بخش های مختلف آن و برخی موارد دیگر اشاره نمود که در ادامه به توضیح این موارد خواهیم پرداخت.

زمان و نحوه دریافت دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری

دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری به مانند دیگر دفترچه های انتخاب رشته همزمان با شروع مراحل انتخاب رشته در اختیار داوطلبان قرار می گیرد از این رو داوطلبان می توانند بر اساس سنوات گذشته در بازه زمانی اردیبهشت ماه که معمولا انتخاب رشته دکتری شروع می گردد اقدام به دانلود و مطالعه آن نمایند. برای دریافت دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری نیز بایستی به سایت سازمان سنجش که تمامی مراحل پذیرش در دکتری را در این سامانه انجام داده اند مراجعه نمایند.

نحوه دریافت دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری

دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری برای آن دسته از داوطلبانی که در اعلام نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته شده اند از طریق سامانه سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قابل دریافت می گردد. به همین جهت این دسته از داوطلبان برای دریافت دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری بایستی در این بازه زمانی با مراجعه به سامانه سازمان سنجش وارد بخش دکتری شده و از طریق لینک مربوطه اقدام به دریافت دفترچه نمایند. همچنین آن دسته از داوطلبان که قصد انتخاب رشته و ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد را دارند با توجه به این که انتخاب رشته کنکور دکتری سراسری و آزاد به صورت جداگانه انجام می گیرد بایستی به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی www.azmoon.org مراجعه نموده و اقدام به دریافت دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد نمایند.

 

[caption id="attachment_2865" align="aligncenter" width="600"]دفترچه انتخاب رشته دکتری دفترچه انتخاب رشته دکتری[/caption]

 

 

بخش های مهم دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری

دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری به مانند دیگر دفترچه های انتخاب رشته در ابتدا به بیان برخی از شرایط و ضوابط تحصیل و پذیرش در دانشگاه ها می پردازد. همچنین در بخش ابتدایی دفترچه اقدام به توضیح در زمینه شیوه های پذیرش در این مقطع پرداخته اند که مطالعه این بخش ها ضروری به حساب می آید. در کنار این موارد در بخش دیگر دفترچه به توضیح در زمینه شرایط رشته های بورسیه پرداخته اند که از جمله برخی از این شرایط می توان به شرایط سنی ، داشتن مدرک زبان معتبر با نمره خاص و یا شرط معدل اشاره نمود. در کنار این موارد بخش از دفترچه به بیان مراحل باقی مانده پذیرش در مقطع دکتری نیز اختصاص داده شده است. در کنار تمامی این موارد مهمترین بخش دفترچه اختصاص به رشته محل ها پذیرش کننده دکتری دارد. در این بخش داوطلبان بایستی از میان این رشته محل ها اقدام به انتخاب نمایند به همین جهت است که مهمترین بخش دفترچه این بخش می باشد. همانگونه که در بخش ابتدایی بیان کردیم به جهت محدودیت های خاص در این مقاله نمی توانیم به طور کامل به بیان دیگر بخش های دفترچه بپردازیم به همین جهت بهتر است خود داوطلبان یک نگاه اجمالی به دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری داشته باشند. همچنین می توانند به مطالبی که در دیگر بخش های سایت در زمینه دکتری نوشته شدهه است نیز مراجعه داشته باشند که لینک برخی از آنها در انتهای این مقاله آمده است.

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  دفترچه انتخاب رشته کنکور دکتری سراسری  و بطور کلی درباره دانشگاه سراسری مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلیداشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

لینک های مفید

دانشگاه سراسری

دکتری دانشگاه سراسری

دکتری دانشگاه آزاد

دکتری وزارت بهداشت

دکتری دانشگاه پیام نور

کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری

کاردانی به کارشناسی دانشگاه سراسری

کارشناسی پیوسته دانشگاه سراسری

کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری

مطالب مفید  دفترچه انتخاب رشته کنکور دکتری سراسری

ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد و سراسری

انتخاب رشته کنکور دکتری سراسری

ثبت نام بدون کنکور دکتری دانشگاه آزاد

ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

لیست رشته های بدون کنکور دکتری دانشگاه آزاد

شهریه رشته های بدون کنکور دکتری دانشگاه آزاد

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دکتری دانشگاه آزاد

ثبت نام بدون کنکور دکتری دانشگاه پیام نور

منبع:

دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری