دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد و بطور کلی درباره دانشگاه سراسری مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

 

[caption id="attachment_2766" align="aligncenter" width="600"]دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد[/caption]

 

موارد مهم در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد

در زمینه دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد داوطلبان بایستی به چند مورد توجه داشته باشند تا بیتوانند در انتخاب رشته کارشناسی ارشد عملکر مناسبی داشته باشند و به نتیجه مطلوب برسند. در این بخش از مقاله به بیان برخی از این موارد خواهیم پرداخت. البته در این بخش تنها به صورت فهرست وار این مطالب را بیان می کنیم و در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

  1. زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد
  2. بخش های مهم در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد
  3. توضیحات پایانی در زمینه دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد همانگونه که مشخص می باشد هم زمان با شروع انتخاب رشته کارشناسی ارشد در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. به همین سبب داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد شده اند در صورتی که تمایل به انتخاب رشته دانشگاه سراسری ، پیام نور ، دانشگاه های غیر انتفاعی را دارند بایستی دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد را از سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org دریافت نمایند. همچنین آن دسته از داوطلبان که قصد انتخاب رشته و تحصیل در دانشگاه آزاد را دارند بایستی به سامان مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی www.azmoon.org مراجعه نمایند. در هر دو مورد زمان دریافت دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد خرداد ماه می باشد.

بخش های مهم دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دارای بخش های متنوعی می باشد که برخی از این بخش ها اهمیت بیشتری به نسبت سایر بخش ها دارند. از جمله این بخش ها می توان به بخش کد رشته محل ها اشاره نمود. در این بخش داوطلبان می توانند لیست رشته ها و همچنین کد رشته هایی که در این مقطع در دانشاه های مختلف پذیرش دارند را مشاهده نمایند. بخش مهم دیگر دفترچه بخشی است که در آن مراحل انتخاب رشته و نحوه انجام آن توضیح داده شده است. در این بخش داوطلبان زمان بندی و مراحل انتخاب رشته را می توانند مشاهده نمایند. همچنین در بخش دیگری از دفترچه در زمینه شرایط و ضوابط پذیرش و همچنین در زمینه بورسیه ها توضیحاتی داده شده است که داوطلبان می توانند برای اطلاع از این شرایط به دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد مراجعه نمایند.

 

[caption id="attachment_2767" align="aligncenter" width="600"]دفترچه انتخاب رشته ارشد دفترچه انتخاب رشته ارشد[/caption]

 

توضیحات پایانی در زمینه دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد

با توجه به محدودیت هایی که رد این مقاله وجود دارد تنهای توانستیم به مطالب اصلی اشاره نماییم. از این رو داوطلبن بایستی قبل از انتخاب رشته کارشناسی ارشد به صورت اجمالی به مطالعه دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد بپردازند. همچنین یکی از مواردی که بایستی در این بخش بدان اشاره گردد در زمینه سهمیه ها می باشد. در زمینه سهمیه ها بایستی بیان گردد که در این مقطع نیز داوطلبان که دارای شرایط استفاده از این سهمیه ها را دارند مانند سهمیه ایثارگری ، سهمیه شاهد به مطالعه این بخش بپردازند.

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد و بطور کلی درباره دانشگاه سراسری مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

لینک های مفید

دانشگاه سراسری

کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری

کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور

فراگیر دانشگاه پیام نور

کاردانی به کارشناسی دانشگاه سراسری

کارشناسی پیوسته دانشگاه سراسری

کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری

دکتری دانشگاه سراسری

کارشناسی ارشد

مطالب مفید دفترچه  انتخاب رشته کارشناسی ارشد

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری و آزاد

انتخاب رشته کارشناسی ارشد

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری

دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد کنکور سراسری

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

لیست رشته های کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

نتایج کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور

شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

اعلام نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

 منبع:

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد