دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری  و بطور کلی درباره دانشگاه سراسری مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

 

[caption id="attachment_2634" align="aligncenter" width="600"]دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری[/caption]

 

موارد مهم در زمینه دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری

در زمینه دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری موارد و سوالاتی ممکن است برای داوطلبان مطرح گردد که این مقاله با هدف پاسخگویی به این سوالات انشار یافته است. در زمینه دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری نیز مواردی همچون زمان انتشار ، محتویات آن می تواند مورد سوال باشد که در ادامه به توضیح در این زمینه ها خواهیم پرداخت. البته ممکن است موارد دیگری نیز در این زمینه مورد سوال باشد که داوطلبان عزیز می توانند به مطالب مرتبطی که در این زمینه انتشار داده ایم مراجعه نمایند. از جمله این مطالب می توان به تکمیل ظرفیت کنکور آزاد اشاره نمود. لازم به ذکر است که برخی از مطالب مشترک در پایان این مطلب درج شده است.

زمان انتشار و نحوه دریافت دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری

در زمینه زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری همانگونه که در بخش های مختلف بیان شد نمی توان زمان دقیقی را تعیین نمود چرا که در هر دوره ای در بازه های زمانی متفاوتی دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری انتشار می یابد به همین جهت به طور کلی می توان گفت که از اواخر مهر ماه تا اواسط آذر ماه را می توان برای انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دانشگاه سراسری تخمین زد. برای دریافت دفترچه نیز داوطلبان بایستی به سامانه سازمان سنجش و آزموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org مراجعه نمایند. به هنگام ورود به این سامانه به بخش سراسری این سایت مراجعه نموده و با کلیک بر روی لینک دریافت دفترچه اقدام به دانلود آن نمایید.

 

[caption id="attachment_2635" align="aligncenter" width="600"]دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون سراسری دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون سراسری[/caption]

بخش های مختلف دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری

پس از این که داوطلبان دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری را از طریق سامانه سازمان سنجش به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org دریافت نمودند بایستی به مطالعه دقیق بخش های مختلف و مهم آن بپردازند. دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری دارای بخش های مختلفی می باشد که با توجه به نیاز داوطلبان بایستی بدان بخش ها مراجعه گردد. از جمله مهمترین بخش های این دفترچه بخش رشته محل های دانشگاه سراسری می باشد. در این بخش از دفترچه داوطلبان می توانند رشته هایی را که برای تکمیل ظرفیت در دانشگاه سراسری را مشاهده نمایند. رشته ها در این بخش به دو دسته با آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی تقسیم شده است. برای دسته اول نیاز است که داوطلبان حتما در کنکور دانشگاه سراسری شرکت نموده باشند اما برای دسته دوم یا همان سوابق تحصیلی نیازی به شرکت در کنکور وجود ندارد. همچنین بخش دیگر دفترچه اختصاص به رشته های دارای تعهد خدمت در دانشگاه های علوم پزشکی برای استان های بومی میباشد. برای امکان انتخاب این رشته ها داوطلبان بایستی برخی شرایط و ضوابط را دارا بوده باشند. داوطلبان می توانند برای اطلاع از این شرایط و ضوابط به دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری مراجعه نمایند. بخش بعدی دفترچه اختصاص به رشته های دانشگاه فرهنگیان دارد که مختص داوطلبان آزاد می باشد که بایستی حتما در کنکور سراسری شرکت نموده باشند از این رو پذیرش این رشته ها با آزمون می باشد. در پایان لازم به ذکر می باشد که تمامی این رشته ها در پنچ گروه آموزشی علوم راضی و فنی ، علوم تجربی ، علوم انسانی ، گروه هنر و گروه زبان خارجی قرار گرفته است. همچنین تمامی رشته های دانشگاه فرهنگیان در گرایش آموزش ابتدایی می باشد.

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری  و بطور کلی درباره دانشگاه سراسری مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

لینک های مفید

دانشگاه سراسری

دانشگاه آزاد

دانشگاه پیام نور

دانشگاه علمی کاربردی

کارشناسی دانشگاه سراسری

کارشناسی دانشگاه آزاد

کارشناسی دانشگاه پیام نور

کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری

www.sanjesh.org

مطالب مفید دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری

انتخاب رشته کنکور سراسری

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری

تکمیل ظرفیت کنکور آزاد

دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور آزاد