منابع کنکور تجربی

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  منابع کنکور تجربی و بطور کلی درباره بهترین منابع کنکور سراسری  مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

 

 

[caption id="attachment_3013" align="aligncenter" width="600"]منابع کنکور تجربی منابع کنکور تجربی[/caption]

 

موارد مطرح در منابع کنکور تجربی

داوطلبان کنکور سراسری بایستی توجه داشته باشند که به طور کلی بهترین منابع کنکور سراسری به دو دسته منابع درسی و منابع کمک آموزشی تقسیم می گردد. منابع کمکی نبز خود به دو دسته منابع اصلی و منابع تکمیلی تقسیم می گردد. در زمینه منابع کنکور تجربی نیز به همین صورت می باشد. در زمینه تفاوت های این منابع نیز بایستی بیان کرد که منابع درسی همان کتاب های درسی هستند که در آزمون سراسری مورد استفاده قرار می گیرند. منابع کمک آموزشی اصلی نیز منابع و کتاب های کنکوری هستند که داوطلبان بایستی حتما مطالعه نمایند و در نهایت منابع کمک آموزشی تکمیلی به آن دسته از منابع گفته می شود که داوطلبان در صورتی که در منابع قبلی تسلط یافته باشند و همچنین از زمان کافی و مناسب برخوردار باشند می توانند به مطالعه این منابع بپردازند. در ادامه این بخش به بیان مواردی خواهیم پرداخت که در این مقاله در زمینه آنها توضیحاتی برای داوطلبان کنکور سراسری در زمینه منابع کنکور تجربی ارایه خواهیم نمود.

  1. منابع کنکور تجربی در دروس عمومی
  2. منابع کنکور تجربی در دروس فیزیک
  3. منابع کنکور تجربی در دروس ریاضی
  4. منابع کنکور تجربی در سایر دروس

 

منابع کنکور تجربی در دروس عمومی

دروس عمومی در واقع دروسی را شامل می شوند که در تمامی گروه های آزمون سراسری مشترک می باشند و شامل دروس ادبیات فارسی ، دین و زندگی ، عربی و زبان انگلیسی می باشد. در این بخش از مقاله به بیان منابع کنکور تجربی در دروس عمومی خواهیم پرداخت.

برای درس ادبیات فارسی توسط سازمان سنجش ادبیات فارسی سال دوم ، ادبیات فارسی سال سوم ، زبان فارسی سال سوم و زبان و ادبیات عمومی فارسی پیش دانشگاهی به عنوان منابع درسی معرفی شده است.
منابع کنکور تجربی در بخش منابع کمک آموزشی نیز ادبیات فارسی 5 گنج انتشارات مهر و ماه ، تست انتشارات نشر الگو و زبان فارسی انتشارات دریافت با تالیف آقای هامون سبطی توصیه می گردد.

برای درس دین و زندگی یا همان معارف اسلامی توسط سازمان سنجش دین و زندگی سال دوم ، دین و زندگی سال سوم  و دین و زندگی پیش دانشگاهی به عنوان  منابع کنکور تجربی دین و زندگی تعیین شده است.

برای منابع کنکوری نیز می توان کتاب جامع گاج یا دین و زندگی نقره ای گاج و کتاب دین و زندگی خیلی سبز را معرفی نمود.

منابع کنکور تجربی برای درس عربی نیز سازمان سنجش کتاب های عربی سال دوم و سوم  را معرفی نموده است. که در کنار آن می توان از آموزش زبان عربی به زبان ساده انتشارات مبتکران با تالیف ایاد فیلی ، کتاب های تست تخته سیاه تالیف مهدی شریفی به عنوان منابع کنکوری استفاده نمود.
منابع کنکور تجربی برای زبان انگلیسی نیز سازمان سنجش کتاب های زبا انگلیسی سال سوم و پیش دانشگاهی را معرفی نموده است. در زمینه منابع کمکی نیز کتاب های جامع مبتکران تالیف شهاب اناری ، سه جلد اول کتاب 4 جلدی زبان انگلیسی نوشته آقای کیاسالار از انتشارات شبقره ، کتاب به همین سادگی از انتشارات گاج مناسب می باشد.

منابع کنکور تجربی در دروس فیزیک

منابع تعیین شده از سوی سازمان سنجش برای درس فیزیک کتاب های فیزیک سال دوم ، فیزیک سال سوم و فیزیک پیش دانشگاهی می باشد. منابعی که می توان در کنار این کتاب ها به عنوان منابع کنکوری و کمک آموزشی استفاده نمود فیزیک گاج نقره ای بهروز نادری نژاد  محمد آهنگر و تست انتشارات نشر الگو استفاده نمود.

 

[caption id="attachment_2982" align="aligncenter" width="600"]منابع کنکور سراسری تجربی منابع کنکور سراسری تجربی[/caption]

 

منابع کنکور تجربی در دروس ریاضی

برای درس ریاضی توسط سازمان سنجش کتاب های هندسه سال 1 ، ریاضیات 2  ، آمار و مدلسازی  ، ریاضیات 3 ، ریاضیات پیش دانشگاهی می باشند .
منابع کنکور تجربی در بخش منابع کمک آموزشی دروس ریاضی نیز کتاب آبی قلم چی و کتاب کمک آموزشی ریاضی انتشارات مهر و ماه با تالیف آقای میرجلیلی توصیه می گردد.

منابع کنکور تجربی در سایر دروس

سازمان سنجش کتاب های زیست شناسی 1 ، زیست شناسی 2 و زیست شناسی پیش دانشگاهی را به عنوان منابع منابع کنکور تجربی در درس زیست شناسی عنوان نموده است. همچنین داوطلبان می توانند از این منابع در کنار کتاب درسی برای تسلط کامل مطالعه نمایند.
زیست شناسی انتشارات خیلی سبز ، انتشارات تخته سیاه و انتشارات نشر الگو

برای درس شیمی نیز سازمان سنجش کتاب های شیمی 2 ، شیمی 3 و شیمی پیش دانشگاهی را به عنوان منابع کنکور تجربی در این درس معرفی نموده است.
در کنار این منابع داوطلبان می توانند برای شیمی 2  از کتاب شیمی انتشارات مبتکران ، برای شیمی 3 و شیمی پیش دانشگاهی نیز از شیمی خیلی سبز استفاده نمایند.

برای درس زمین شناسی که سازمان سنجش زمین شناسی 3 و پیش دانشگاهی را به عنوان منبع معرفی نموده است از کتاب زمین شناسی خیلی سبز استفاده نمایند.

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  منابع کنکور تجربی و بطور کلی درباره بهترین منابع کنکور سراسری  مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

لینک های مفید

دانشگاه سراسری

دانشگاه آزاد

دانشگاه پیام نور

دانشگاه علمی کاربردی

کارشناسی دانشگاه سراسری

کارشناسی دانشگاه آزاد

کارشناسی دانشگاه پیام نور

کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری

بهترین منابع کنکور سراسری

برنامه ریزی کنکور سراسری

www.sanjesh.org

مطالب مفید منابع کنکور تجربی

برنامه ریزی کنکور سراسری

برنامه ریزی کنکور ریاضی

برنامه ریزی کنکور انسانی

برنامه ریزی کنکور زبان

برنامه ریزی کنکور هنر

انتخاب رشته کنکور سراسری

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری