موارد مهم در زمینه اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی

در زمینه اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی موارد مختلفی ممکن است مطرح باشد. اما اینکه کدام یک از این موارد از اهمیت برخوردار است بحث جدایی به حساب می آید. در این قسمت از مقاله تنها به بیان این موارد خواهیم پرداخت. البته در ادامه به توضیح مفصل هر کدام از آنها خواهیم پرداخت.

  1. زمان اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی
  2. سایت اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی
  3. نحوی دریافت نتایج آزمون نمونه دولتی
  4. اعتراض به نتایج نمونه دولتی
  5. ثبت نام حضوری مدارس نمونه دولتی

زمان اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی

در بسیاری از موارد در زمینه زمانبندی و تقویم آزمون ها اطلاعات دقیقی از قبل اعلام نمی گردد و تمامی زمان هایی که اعلام می گردد در واقع حالت احتمالی و تخمینی را دارد. در مورد زمان اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی نیز به همین صورت نمی توان از قبل زمان مشخصی را اعلام نمود ولی به طور کلی و بر اساس سنوات گذشته تنها می توان عنوان نمود که یک ماه و یا حداکثر دو ماه پس از برگزاری آزمون نتایج این آزمون در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. به همین جهت اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی در تابستان اتفاق می افتد.

سایت اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی

همه ساله و حتی تا سال گذشته تمامی مراحل ثبت نام تا اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی از طریق سایت های استانی انجام می گرفت . به این صورت که برای هر استانی سایتی برای آزمون نمونه دولتی تعیین کرده اند تا تمامی اقدامات این آزمون در این سایت انجام گیرد ، اما از امسال که این آزمون دچار تغییراتی کسترده شده است به گونه ای که تمامی این موارد از طریق یک سایت یعنی سایت www.azmoon.medu.ir انجام می گیرد. نتایج این آزمون نیز از طریق همین سایت در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. از این رو داوطلبان بایستی در بازه زمانی که در بخش قبل بیان شد بر اساس دستورالعملی که در بخش بعدی بیان خواهد شد برای دریافت نتیجه آزمون نمونه دولتی به این سایت مراجعه نمایید.

نحوی دریافت نتایج آزمون نمونه دولتی

همانگونه که بیان شد امسال برای دریافت نتیجه آزمون مدارس نمونه دولتی داوطلبان بایستی به سایت www.azmoon.medu.ir مراجعه نمایند. برای دریافت نتیجه آزمون ابتدا بایستی وارد پنل کاربری داوطلب شد. برای ورود به پنل کاربری داوطلب بایستی در بخشی که در تصویر مشاهده می نمایید کد ملی داوطلب و رمز همگام یا شماره شناسنامه داوطلب را وارد نموده و کلیک نمایید.

[caption id="attachment_484" align="aligncenter" width="600"]اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی[/caption]

پس از ورود به پنل کاربری داوطلب با صحفه ای روبه رو می شوید کا دارای آیتم های مختلفی است. در این بخش بایستی برای دریافت نتیجه آزمون نمونه دولتی بر روی گزینه دریافت نتیجه آزمون کلیک نموده و نتیجه آزمون را دریافت نمایید.

اعتراض به نتایج نمونه دولتی

از موارد دیگری که بعد از اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی مود توجه و کاربرد داوطلبان قرار می گیرد اعتراض به نتیجه آزمون می باشد. بسیار اتفاق می افتد که داوطلبان نسبت به نتیجه اعلامی از سوی سایت www.azmoon.medu.ir معترض باشند. در این حالت برای داوطلب امکان ثبت اعتراض در بازه زمانی مشخصی فراهم می باشد. برای اعتراض به نتیجه آزمون داوطلب معمولا یک هفته پس از اعلام نتیجه آزمون مهلت دارد. برای اعتراض به نتیجه آزمون داوطلب بایستی ابتدا وارد پنل کاربری خود شوند. در این بخش با کلیک بر روی گزینه ثبت اعتراض و توضیح در زمینه علل اعتراض به نتیجه اعتراض خود را ثبت نمایند. نتیجه اعتراض نیز معمولا یک الی دو هفته پس از اتمام زمان اعتراض از همین سایت اعلام می گردد.

ثبت نام حضوری مدارس نمونه دولتی

پس از آنکه نتیجه آزمون داوطلبان از طریق سایت www.azmoon.medu.ir به اطلاع داوطلبان قرار می گیرد و داوطلب از نتیجه قبولی در این آزمون مطلع می گردد بایستی برای ثبت نام حضوری در مدرسه ای که در کارنامه قید شده است اقدام نماید. برای ثبت نام حضوری داوطلب با در دست داشتن مدارک مورد نیاز مانند پروند تحصیلی ، کارنامه آزمون با مراجعه به مدرسه اعلام شده ثبت نام مدارس نمونه دولتی خود را انجام دهد . لازم به ذکر است در صورت عدم حضور داوطلب در مهلت مقرر از ثبت نام داوطلب در آن واحد آموزشی ممانعت به عمل خواهد آمد.

دانش آموزان و والدین عزیز در صورتی که در روند اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی و راهنمایی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

لینک های مفید

مدارس تیزهوشان

مدارس نمونه دولتی

مدارس شاهد

مدارس

مطالب مرتبط اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی

مدارس نمونه دولتی

ثبت نام آزمون نمونه دولتی

زمان ثبت نام آزمون نمونه دولتی

کارت ورود به جلسه آزمون نمونه دولتی

ثبت نام مدارس ماندگار البرز

www.azmoon.tehranedu.ir

منبع:

اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی