انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد و بطور کلی درباره دانشگاه آزاد مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

 

[caption id="attachment_1046" align="aligncenter" width="600"]انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد[/caption]

موارد مطرح در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

در زمینه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد سوالاتی ممکن است برای داوطلبان پیش آید. این سوالات در واقع با توجه به تغییراتی ایجاد شده در زمینه کنکور دانشگاه آزاد و ادغام آن با کنکور سراسری ایجاد گردیده است. در این بخش به بیان این موارد خواهیم پرداخت و به مانند دیگر مقالات نگاشته شده در این سایت در ادامه به توضیح کامل هر کدام از این سوالات و موارد خواهیم پرداخت. به همین جهت به داوطلبان کنکور دانشگاه آزاد توصیه می شود ادامه این مقاله را به طور دقیق مطالعه نمایند.

  1. زمان شروع انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد
  2. نحوه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد
  3. موارد موثر در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد
  4. توضیحات پایانی در  انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

 

زمان شروع انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

زمان شروع انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد متناسب با زمان اعلام نتایج  آزمون می باشد. به این صورت که پس اعلام نتایج آزمون سراسری و شروع انتخاب رشته سراسری انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد نیز شروع می گیردد. با توجه به این که اعلام نتایج کنکور سراسری معمولا در مرداد ماه صورت می گیرد ، انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد نیز به همان نسبد در اواسط مرداد ماه برای داوطلبان فعال می شود. از این رو داوطلبانی که قصد انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد را دارند در این بازه زمانی با توجه به دستورالعملی که در ادامه این مقاله می آید نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمایند.

 

نحوه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد که به صورت اینترنتی انجام می گیرد از طریق سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی www.azmoon.orgصورت می گیرد. از این رو داوطلبان بایستی در بازه زمانی که انخاب رشته فعال می شود به این سامانه مراجعه نمایند. پس از ورود به این سامانه ابتدا بایستی نسبت به دانلود و مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته کارشناسی دانشگاه آزاد اقدام نمایند. پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته و اطلاع از رشته محل های منتخب با خرید کارت انتخاب رشته که مبلغی در حدود 30 هزار تومان می باشد مراحل انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد خود را تکمیل نمایند. داوطلبان توجه داشته باشند که برخلاف انتخاب رشته دانشگاه سراسری که 150 انتخاب دارند ، در دانشگاه آزاد تنها امکان انتخاب 20 رشته محل برای آنها فراهم می باشد. پس از پایان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد داوطلبان بایستی از اطلاعات خود که شامل کد رهگیری انتخاب رشته می باشد پرینت گرفته و در زمان نتایج دانشگاه آزاد از آن استفاده نمایند.

 

[caption id="attachment_1047" align="aligncenter" width="600"]انتخاب رشته دانشگاه آزاد انتخاب رشته دانشگاه آزاد[/caption]

 

موارد موثر در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

در زمینه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد موارد مختلفی ممکن است در موفقیت داوطلبان موثر باشد که مهمترین مورد رتبه داوطلبان یم باشد. هر چه رتبه کسب شده داوطلب خوب باشد احتمال قبولی در این انتخاب رشته به همان نسبت بالا می رود. مورد دیگر در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد سهمیه های مختلفی است که برای داوطلبان در نظر گرفته شده ایت. از جمله این سهمیه ها می توان به سهمیه شاهد و ایثارگران ، سهمیه بسیج و سهمیه مناطق اشاره نمود. هر کدام از این موارد تاثیر خاصی در قبولی داوطلب در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد دارد که البته داوطلبان تنها می توانند از یک مورد استفاده نمایند. مورد بعدی انتخاب اولویت های مختلف با توجه به علاقه داوطلب و همچنین رتبه کسب شده دارد. داوطلبان در انتخاب اولویت های خود کمال دقت را داشته باشند ، چرا که در صورتی انتخابی داشته باشد که علاقه به آن ندارد در واقع زمان و هزینه بیهوده ای برای کنکور صرف نموده است.

توضیحات پایانی در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

با توجه به این که داوطلبان در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد تنها بایستی 20 انتخاب داشته باشند ، از این رو در انتخاب های خود کمال دقت را داشته باشند. در انتخاب رشته دانشگاه سراسری هر کدام از داوطلبان 150 انتخاب را می توانند داشته باشند. از این رو معملا انتخاب های اول داوطلبان رشته هایی را شامل می شود که احتمال قبولی در آنها کمتر می باشد. در صورتی که در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد تعداد انتخاب بسیار کم می باشد از این رو بایستی انتخاب هایی را کرد که احتمال قبولی در آنها بالا می باشد. که البته آیتم علاقه در این انتخاب ها نیز بایستی لحاظ گردد. همچنین بر خلاف تصور غلطی که از سال های گذشته در زمینه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد وجود داشته اینگونه تصور می شود که انتخاب در قبولی بسیار اهمیت دارد. در صورتی که در این چند سال اخیر اولویت های داوطلبان به صورت جداگانه و بدون توجه به این که انتخاب اول چه رشته ای می باشد انجام می گیرد ( به مانند انتخاب رشته سراسری ). همچنین در صورتی که داوطلبان پس از نتایج دانشگاه آزاد در هیچ کدام از اولویت ها انتخابی خود بنا به هر دلیلی قبول نشدند می توانن برای تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اقدام نمایند.

 

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد و بطور کلی درباره دانشگاه آزاد مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

لینک های مفید

کاردانی دانشگاه آزاد

کارشناسی دانشگاه آزاد

کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

دکتری دانشگاه آزاد

رشته های دانشگاه آزاد

ثبت نام دانشگاه آزاد

شهریه دانشگاه آزاد

نتایج دانشگاه آزاد

دفترچه دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

انتخاب رشته دانشگاه آزاد

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

زمان ثبت نام دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد

مطالب مفید انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

کارشناسی دانشگاه آزاد

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد

لیست رشته های بدون کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد

شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد

دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد

منبع:

انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد