انتخاب رشته کنکور دکتری سراسری

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  انتخاب رشته کنکور دکتری سراسری و بطور کلی درباره دانشگاه سراسری مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

 

[caption id="attachment_2857" align="aligncenter" width="600"]انتخاب رشته کنکور دکتری سراسری انتخاب رشته کنکور دکتری سراسری[/caption]

 

موارد مطرح در انتخاب رشته کنکور دکتری سراسری

همانگونه که در بخش قبل بیان گردید با توجه به ادغام آزمون دکتری دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد ابهامات متعددی در زمینه انتخاب رشته کنکور دکتری سراسریبرای داوطلبان ایجاد گردید. در این بخش از مقاله به بیان مواردی که در این مقاله در زمینه آن بحث خواهیم نمود ، اشاره خواهیم نمود. از جمله موارد مورد بخث می توان به این چند مورد اشاره نمود:

  1. شرایط شرکت در انتخاب رشته کنکور دکتری سراسری
  2. زمان شروع انتخاب رشته کنکور دکتری سراسری
  3. نحوه انتخاب رشته کنکور دکتری سراسری

 

شرایط شرکت در انتخاب رشته کنکور دکتری سراسری

پس از این که داوطلبان در آزمون دکتری شرکت نمودند و در بازه زمانی اعلام نتایج دکتری کارنامه اولیه خود را دریافت نمودند و قسمتی از این کارنامه مشخص می شود که داوطلب مورد نظر در کدام یک از دوره های تحصیلی دکتری مجاز به انتخاب رشته می باشد. در این بخش در واقع مجوز شرکت در انتخاب رشته داوطلبان صادر می گردد و داوطلبان اطلاع خاصل می نمایند که در چه دوره هایی امکان انتخاب رشته کنکور دکتری سراسری برای آنها فراهم می باشد. لازم به ذکر می باشد که تا قبل از انتخاب رشته تمامی مراحل کنکور دکتری میان دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد مشترک می باشد و از این مرحله به بعد داوطلبان به صورت مجزا بایستی مراحل پذیرش خود در دانشگاه را به سرانجام رسانند.

زمان شروع انتخاب رشته کنکور دکتری سراسری

زمان شروع انتخاب رشته کنکور دکتری سراسری در واقع بعد از اعلام نتایج اولیه و صدور کارنامه اولیه می باشد. از این رو داوطلبان در بازه زمانی اردیبهشت ماه بر اساس آخرین دوره برگزاری این آزمون که اعلام نتایج اولیه از طریق سامانه سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org انجام می گیرد در صورت مجاز شدن می توانند در انتخاب رشته کنکور دکتری سراسری شرکت نمایند. لازم به ذکر می باشد همانگونه که بیان گردید اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری برای تمامی داوطلبان چه آنهایی که می خواهند در دانشگاه سراسری ادامه تحصیل نمایند و چه آن دسته از داوطلبان تحصیل در دانشگاه آزاد از همین سامانه سنجش در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

نحوه انتخاب رشته کنکور دکتری سراسری

با توجه به این که در این مرحله داوطلبان بایستی به صورت مجزا اقدام به انتخاب رشته نمایند از این رو داوطلبان تحصیل در دانشگاه آزاد بایستی برای انتخاب رشته خود از طریق سایت سنجش و پذیرش آزاد به نشانی اینترنتی www.azmoon.org مراحل انتخاب رشته خود را انجام دهند. اما داوطلبانی که خواهان تحصیل در دانشگاه سراسری و سایر دانشگاه ها بجر آزاد می باشند بایستی با سایت سنجش مراجعه نمایند. پس از ورود به این سامانه به نشانی  www.sanjesh.org داوطلبان ابتدا از طریق بخش دکتری اقدام به دریافت دفترچه انتخاب رشته کنکور دکتری سراسری نمایند و از لیست رشته هایی که در این مقطع پذیرش دارند اطلاع حاصل نمایند. پس از این اقدام با خرید کارت انتخاب رشته از همین سامانه مراحل انتخاب رشته کنکور دکتری سراسری خود را تکمیل نموده و در نهایت کد رهگیری انتخاب رشته و شماره پروند خود را دریافت نمایند. لازم به ذکر می باشد که داوطلبان در این مرحله می توانند حداکثر 50 انتخاب را داشته باشند.

 

[caption id="attachment_2858" align="aligncenter" width="600"]انتخاب رشته کنکور دکتری سراسری انتخاب رشته کنکور دکتری سراسری[/caption]

 

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  انتخاب رشته کنکور دکتری سراسری  و بطور کلی درباره دانشگاه سراسری مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

لینک های مفید

دانشگاه سراسری

دکتری دانشگاه سراسری

دکتری دانشگاه آزاد

دکتری وزارت بهداشت

دکتری دانشگاه پیام نور

کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری

کاردانی به کارشناسی دانشگاه سراسری

کارشناسی پیوسته دانشگاه سراسری

کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری

مطالب مفید  انتخاب رشته کنکور دکتری سراسری

ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد و سراسری

ثبت نام بدون کنکور دکتری دانشگاه آزاد

ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

لیست رشته های بدون کنکور دکتری دانشگاه آزاد

شهریه رشته های بدون کنکور دکتری دانشگاه آزاد

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دکتری دانشگاه آزاد

ثبت نام بدون کنکور دکتری دانشگاه پیام نور

منبع:

انتخاب رشته کنکور دکتری سراسری