انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای و بطور کلی درباره دانشگاه سراسری مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

 

[caption id="attachment_2515" align="aligncenter" width="600"]انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای[/caption]

 

موارد مطرح در انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای

در زمینه انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای موارد مختلفی مطرح می باشد که هر کدام از این موارد می تواند مورد ابهام داوطلبان کنکور کاردانی دانشگاه سراسری باشد. از این موارد می توان به این چند مورد اشاره نمود:

  1. زمان شروع انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای
  2. نحوه انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای
  3. توضیحات مهم در زمینه انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای

 

زمان شروع انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای

یکی از مهمترین وجوه تمایز ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای در زمینه انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای می باشد. و این وجه تمایز در زمینه زمان انجام آن می باشد. به این صورت که داوطلبان شرکت در کنکور کاردانی دانشگاه سراسری بایستی در زمان ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای که بر اساس سنوات گذشته در اواخر اردیبهشت ماه شروع می گردد انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای خود را نیز انجام دهند. از این رو داوطلبان بایستی بر اساس دستورالعمل که در ادامه می آید نسبت به انتخاب رشته کاردانی دانشگاه سراسری خود اقدام نمایند.

نحوه انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای

داوطلبان بایستی برای انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای خود از طریق سامانه سازمان سنجش به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org انجام دهند. برای این منظور ابتدا بایستی نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند و در مراحل ثبت نام انتخاب رشته را نیز به انجام رسانند. داوطلبان در زمینه انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای بایستی برخی موارد را رعایت نمایند که البته در بخش بعدی در زمینه آن توضیحاتی ارایه خواهیم نمود در این بخش تنها به ذکر این نکته بسنده می نماییم که داوطلبان بایستی پنجاه انتخاب داشته باشند که این پنجاه انتخاب مطابق با رشته دیپلم آنها باشد. از این رو داوطلبان نمی توانند هر رشته ای را برای آزمون کاردانی دانشگاه سراسری انتخاب نمایند و تنها رشته ای رابرای آزمون بایستی انتخاب نمایند که مطابق با رشته دیپلم آنها باشد.

 

[caption id="attachment_2516" align="aligncenter" width="600"]انتخاب رشته آزمون کاردانی فنی حرفه ای انتخاب رشته آزمون کاردانی فنی حرفه ای[/caption]

 

توضیحات مهم در زمینه انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای

همانگونه که بیان شد داوطلبان برای انتخاب رشته کاردانی دانشگاه سراسری می توانند در نهایت پنجاه انتخاب داشته باشند. در نگاه اول این تعداد انتخاب موردی مناسب به حساب می آید و به نظر می رسد داوطلبان می توانند به انتخاب تمامی رشته های دلخواه خود اقدام نمایند. اما این تعداد انتخاب یک فیلتر بزرگ دارد و آن این که تنها این انتخاب ها بایستی مطابق با رشته دیپلم داوطلب باشد. این امر تعداد انتخاب ها را به شدت پایین می آورد. مورد دیگر این که داوطلبان بر خلاف تمامی آزمون های دانشگاه سراسری بایستی در زمان ثبت نام و در بازه ای که هنوز رتبه ی داوطلب مشخص نمی باشد و در آزمون شرکت نکرده است ، اقدام به انتخاب رشته نمایند که این خود میزان ریسک در این انتخاب ها را بسیار بالا می برد. البته داوطلبان در برخی از این رشته ها این ریسک را خواهند داشت و آن رشته هایی است که به رتبه داوطلب مربوط می باشد. بسیاری از رشته ها در این مقطع در دانشگاه سراسری بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش دارد. این مورد میزان ریسک در زمینه انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای را تا حدی کم می کند. مورد دیگری که داوطلبان در انتخاب های خود بایستی بدان توجه ویژه ای داشته باسند این است که رشته هایی را که بدان علاقه دارند انتخاب نمایند. چرا که اگر داوطلبی در رشته ای که مورد علاقه او نبوده قبول شده باشد و داوطلب از ثبت نام در آن رشته انصراف دهد در این صورت یک سال از شرکت در آزمون محروم خواهد بود. به همین سبب در انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای اصل مهمی که بایستی رعایت گردد علاقه داوطلب می باشد.

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای  و بطور کلی درباره دانشگاه سراسری مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلیداشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

لینک های مفید