تکمیل ظرفیت کنکور سراسری

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  تکمیل ظرفیت کنکور سراسری  و بطور کلی درباره دانشگاه سراسری مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

 

[caption id="attachment_2625" align="aligncenter" width="600"]تکمیل ظرفیت کنکور سراسری تکمیل ظرفیت کنکور سراسری[/caption]

 

موارد مطرح در زمینه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری

داوطلبانی که از پذیرش مهر ماه کنکور  سراسری جا مانده اند می توانند در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری شانس خود را برای ورود به دانشگاه دوباره امتحان نمایند. در این زمینه نیز برخی موارد مطرح می باشد که ما به دنبال بررسی و توضیح در زمینه آنها هستیم. در این بخش نیز به صورت تیتروار اهم مواردی که در ادامه بدان خواهیم پرداخت را بیان خواهیم نمود تا داوطلبان با موارد مطرح در این مقاله آشنا گردند:

  1. شرایط و ضوابط تکمیل ظرفیت کنکور سراسری
  2. زمان شروع تکمیل ظرفیت کنکور سراسری
  3. نحوه انجام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری

شرایط و ضوابط تکمیل ظرفیت کنکور سراسری

به طور کلی تکمیل ظرفیت کنکور سراسری به مانند انتخاب رشته کنکور سراسری به دو بخش بدون آزمون که بر اساس سوابق تحصیلی می باشد و با آزمون تقسیم بندی می گردد. تکمیل ظرفیت کنکور سراسری برای رشته های بدون آزمون در واقع رشته هایی را که در دانشگاه پیام نور و دانشگاه غیر انتفاعی پذیرش دارند را شامل می گردد. در این رشته ها ملاک اصلی معدل داوطلبان می باشد و نیازی به شرکت در آزمون نیست و داوطلبان برای تحصیل خود بایستی هزینه پرداخت نمایند. تکمیل ظرفیت کنکور سراسری رشته ها با آزمون نیز تمامی رشته های گروه های مختلف را شامل می گردد. این رشته به طور کلی به رشته های پزشکی و غیر پزشکی تقسیم می گردند. داوطلبان در صورتی در کنکور سراسری شرکت نموده باشند می توانند در رشته هایی گروه مربوطه در تکمیل ظرفیت شرکت نمایند. البته لازم به ذکر می باشد که در صورتی داوطلبان در یکی از رشته محل های روزانه تکمیل ظرفیت قبول گردند حق انصراف ندارند و در صورت انصراف از پذیرش روزانه سال بعد به مانند انتخاب رشته کنکور سراسری محروم می گردند. به همین جهت در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری نیز داوطلبان بایستی دقت لازم را به خرج دهند.

زمان شروع تکمیل ظرفیت کنکور سراسری

به طور کلی پروسه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری به مانند پروسه تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد پس از اینکه داوطلبان قبول شده در انتخاب رشته سراسری مشخص شده و ثبت نام حضوری خود را انجام داده اند شروع می گردد. چرا که در این حالت است که مشخص می گردد چه میزان از صندلی رشته محل های مختلف خالی مانده است. البته داوطلبان توجه داشته باشند که صرف خالی ماندن صندلی دلیل بر بودن آن رشته در تکمیل ظرفیت نمی باشد چرا که بایستی حتما دانشگاه مورد نظر نیز درخواست خود را برای شرکت در تکمیل ظرفیت اعلام دارد. از این رو داوطلبان می توانند اواخر مهر ماه را زمان احتمالی شروع تکمیل ظرفیت کنکور سراسری بدانند که البته این بازه زمانی همه ساله تغییراتی به خود دیده است.  از این رو داوطلبان بایستی به اطلاعیه های مختلفی که در زمینه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری از طریقه سامانه سازمان سنجش به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org اطلاع رسانی می گردد توجه داشته باشند و پیگیر این اطلاعیه ها باشند.

 

[caption id="attachment_2626" align="aligncenter" width="600"]تکمیل ظرفیت آزمون سراسری تکمیل ظرفیت آزمون سراسری[/caption]

 

نحوه انجام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری

مراحل مختلف تکمیل ظرفیت کنکور سراسری به مانند انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد. به این صورت که داوطلبان بایستی به سامانه سازمان سنجش به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org مراجعه نمایند. پس از ورود به این سامانه در بازه زمانی شروع تکمیل ظرفیت داوطلبان بایستی به بخش سراسری این سامانه مراجعه نموده و از طریق لینک دریافت دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری اقدام به دریافت دفترچه نمایند. در داخل دفترچه پس از توضیحات ابتدایی معمول رشته محل هایی که برای انتخاب رشته در دوره تکمیل ظرفیت قرار داده شده است وجود دارد و داوطلبان بایستی از میان رشته های قرار داده شده دست به انتخاب نمایند. لازم به ذکر است به دلیل اینکه داوطلبان در صورت انصراف از تحصیل در رشته محل های دوره روزانه از انتخاب روزانه سال آینده محروم می گردند از این رو بایستی در انتخاب های خود در مورد رشته محل های روزانه کمال دقت را داشته باشند.

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  تکمیل ظرفیت کنکور سراسری  و بطور کلی درباره دانشگاه سراسری مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

لینک های مفید

دانشگاه سراسری

دانشگاه آزاد

دانشگاه پیام نور

دانشگاه علمی کاربردی

کارشناسی دانشگاه سراسری

کارشناسی دانشگاه آزاد

کارشناسی دانشگاه پیام نور

کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری

www.sanjesh.org

مطالب مفید تکمیل ظرفیت کنکور سراسری

انتخاب رشته کنکور سراسری

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری

تکمیل ظرفیت کنکور آزاد

دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور آزاد

 منبع:

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری