ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت و بطور کلی درباره دکتری وزارت بهداشت مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلیداشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

 

[caption id="attachment_1613" align="aligncenter" width="600"]ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت[/caption]

 

سوالات مهم در زمینه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

برای آن دسته از داوطلبان ادامه تحیل در مقطع دکتری وزارت بهداشت ممکن است سوالات متعددی در زمینه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت مطرح باشد. در این قسمت به بیان سوالات احتمالی در این زمینه خواهیم پرداخت تا در ادامه به توضیح آن بپردازیم. از این رو به این دسته از داوطلبان توصیه می گردد ادامه این مقاله را برای پاسخگویی به این سوالات مطالعه نمایند.

  1. زمان شروع ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت
  2. نحوه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت
  3. شرایط ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت
  4. مراحل پذیرش دکتری وزارت بهداشت

 

زمان شروع ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت بر اساس آخرین تغییرات در بهمن ماه انجام می گیرد. در آخرین دوره برگزاری این آزمون زمان ثبت نام اوسط بهمن ماه بوده. از این رو داوطلبان برای ثبت نام در آزمون دکتری وزارت بهداشت در بهمن ماه بایستی با توجه به دستوراعملی که در ادامه این مقاله بیان خواهد شد نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. زمان برگزاری آزمون نیز معمولا اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد ماه می باشد.

نحوه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

از آنجایی که آزمون دکتری وزارت بهداشت توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی صورت می گیرد ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت نیز در سایت سنجش پزشکی به نشانی اینترنتی www.sanjeshp.ir انجام می گیرد. از این رو آن دسته از داوطلبان که شرایط شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت  را دارند بایستی برای ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت به این سامانه مراجعه نمایند. پس از ورود به این سامانه وارد بخش دکتری این سایت شده و از طریق لینک ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت مراحل ثبت نام را تکمیل نمایید. لازم به ذکر است که در زمان ثبت نام داوطلبان بایستی نسبت به انتخاب رشته امتحانی خود اقدام نمایند از این رو قبل از شروع مراحل ثبت نام دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت را دانلود و مطالعه نمایند. و در زمان ثبت نام گروه آزمایشی اقدام نمایند.

شرایط ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

همانگونه که بیان شد قبل از ثبت نام داوطلب بایستی اقدام به دانلود و مطالعه دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت نماید. در داخل دفترچه تمامی شرایط ثبت نام ذکر شده است. از شروط اولیه ثبت نام می توان به داشتن مدرک کارشناسی ارشد مرتبط و یا مدرک دکتری حرفه ای مرتبط می باشد. همچنین مورد دیگر داشتن مدرک زبان انگلیسی مورد تایید وزارت بهداشت می باشد. مرکز سنجش پزشکی مدارک زبان مورد تایید خود را اعلام نمود که از آن جمله می توان به آزمون TOEFL ، آزمون IELTS ، آزمون MHLE ، آزمون MELAB ، آزمون MSRT اشاره نمود.

 

[caption id="attachment_1614" align="aligncenter" width="600"]ثبت نام آزمون دکتری بهداشت ثبت نام آزمون دکتری بهداشت[/caption]

 

مراحل پذیرش دکتری وزارت بهداشت

پس از شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت در صورتی که داوطلب حد نصاب تعیین شده را کسب نماید دعوت به مصاحبه می شود. معمولا در زمان دعوت به مصاحبه سه برابر ظرفیت مجاز داوطلبان برای مصاحبه دعوت می شوند. براساس شرایط پذیرش دکتری داوطلبان می توانند از طریق یکی از دو روش دکتری پژوهشی یا دکتریتخصصی اقدام نمایند. در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت شرایط پذیرش در این دو روش بر اساس موارد زیر انجام می گیرد.

برای دکتری تخصصی آزمون کتبی 50 درصد تاثیر دارد ، سوابق آموزشی ، پژوهشی و فناوری 20 درصد و در نهایت مصاحبه علمی 30 درصد. از این رو تاثیر آزمون در این شیوه بالا می باشد و تعیین کننده است. در دکتری پژوهشی تاثیر آزمون کتبی 30 درصد ذکر شده است. تاثیر سوابق آموزشی ، پژوهشی و فناوری یا همان رزومه علمی نیز 20 درصد می باشد ، مصاحبه علمی 30 درصد و در آخر تهیه طرح واره 20 درصد می باشد.

لازم به ذکر است که مناطق کشور برای انجام مصاحبه در دکتری وزارت بهداشت به ده منطقه تقسیم شده است داوطلبان عزیز برای اطلاع از این تقسیم بندی می توانند به مطالعه دفترجه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت بپردازند.

توضیحات پایانی در ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

در صورتی که داوطلبان پس از اعلام نتایج آزمون وزارت بهداشت حد نصاب لازم را کسب نمایند بایستی در زمان مقرر برای انجام ادامه مراحل پذیرش خود اقدام نمایند که شامل مراحل مصاحبه می باشد. مورد دیگر این که در زمان ثبت نام امکان ویرایش وجود ندارد و امکان ویرایش ثبت نام معمولا در بازه زمانی دیگری که از قبل اعلام می شود قابل انجام است. در اخرین دوره ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت اخرین مهلت ثبت نام و ویرایش اطلاعات را 20 فروردین اعلام شده است. از این رو در صورتی که در زمان ثبت نام اصلی در ثبت برخی اطلاعات اشتباهی صورت گرفت داوطلب می تواند در این بازه زمانی نسبت به اصلاح آن اقدام نماید.

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت و بطور کلی درباره دکتری وزارت بهداشت مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلیداشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

لینک های مفید

دکتری وزارت بهداشت

وزارت بهداشت

دکتری

دکتری دانشگاه آزاد

دکتری دانشگاه پیام نور

پیراپزشکی

کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

کارشناسی وزارت بهداشت

منبع:

ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت