ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت و بطور کلی درباره کارشناسی ارشد وزارت بهداشت مشکلی داشتید یا نیاز بهمشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

 

[caption id="attachment_1628" align="aligncenter" width="600"]ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت[/caption]

 

موارد مطرح در ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

در این مقاله به بیان موارد مختلفی در زمینه ثبت نام و آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت خواهیم پرداخت. البته در ابتدا به بیان فهرست وار مطالب ارائه شده در این مقاله می پردازیم تا در ادامه به توضیح هر کدام به صورت جداگانه بپردازیم. از جمله موارد مطرح در زمینه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت می توان به این موارد اشاره نمود.

  1. زمان شروع ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت
  2. نحوه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت
  3. شرایط ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت
  4. سهمیه های در نظر گرفته شده در ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

 

زمان شروع ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت که به به صورت مشترک با سایر دانشگاه های کشور انجام می گیرد بر اساس آخرین تغییرات در اواخر بهمن و اوایل اسفد ماه انجام می گیرد. از این رو داوطلبانی که شرایط این ثبت نام را دارند بر اساس دستورالعملی که در ادامه بیان خواهد شذ نسب به ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت اقدام نمایند.

نحوه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

از آنجایی که تمامی ثبت نام های وزارت بهداشت از طریق مرکز سنجش آموزش پزشکی انجام می گیرد ، برای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت نیز بایستی به این سامانه مراجعه نمود. به هنگام ورود به این سامانه به نشانی به اینترنتی www.sanjeshp.ir ابتدا وارد بخش کارشناسی ارشد وزارت بهداشت این سایت شوید. پس از ورود به بخش با کلیک بر روی لینک ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت مراحل ثبت نام برای داوطلبین شروع می گردد. اولین مرحله ثبت نام پرداخت هزینه ثبت نام می باشد. پس از خرید کارت ثبت نام که با وارد نمودن کد ملی داوطلب انجام می گیرد مراحل ثبت نام برای داوطلب شروع می گردد. در این مراحل داوطلب اطلاعات خود در زمینه های مختلف را وارد نمود و در نهاید کد رهگیری ثبت نام را دریافت می کند. لازم به ذکر است که زمان ویرایش اطلاعات در صورت وارد نمودن اطلاعات اشتباه در اواخر فروردین ماه می باشد همچنین داوطلبان در زمان ثبت نام نیز می توانند به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.

 

[caption id="attachment_1629" align="aligncenter" width="600"]ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد بهداشت ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد بهداشت[/caption]

 

شرایط ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

اولین شرطی که برای ثبت نام و  آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت عنوان شده است داشتن مدرک کارشناسی مرتبط و یا مدرک بالاتر می باشد. لازم به عنوان است که این مدارک بایستی مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت باشند. مورد دیگر اینکه داوطلبان بایستی با توجه به مدرک خود نسبت به انتخاب رشته آزمون نمایند. داوطلبان برای اطلاع از لیست رشته های امتحانی مرتبط با مدرک کارشناسی می توانند به دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت مراجعه نمایند. همچنین در صورتی که داوطلب قبلا در مقطع کارشناسی ارشد از تحصیل رایگان برخوردار بود در صورت قبولی بایستی هزینه تحصیل خود را بر اساس هزینه دوره شبانه پرداخت نماید و دیگر اینکه در صورتی که در زمان ثبت نام دانشجوی کارشناسی ارشد در سایر دانشگاه ها و یا خود وزارت بهداشت باشد بایستی از آن مقطع تحصیلی انصراف نماید. داوطلبان عزیز با توجه به این که در این بخش تنها به برخی از شرایط ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت اشاره نموده ایم برای اطلاع از سایر شرایط این ثبت نام لازم است به دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت مراجعه نموده و از سایر این شرایط اطلاع حاصی نمایند.

سهمیه در نظر گرفته شده در ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

در مقطع کارشناسی ارشد وزارت بهداشت به مانند دیگر مقاطع تحصیلی برای آن دسته از داوطلبان که دارای شرایط خاص می باشند برخی سهمیه ها در نظر گرفته است. از جمله سهمیه های در نظر گرفته شده برای آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت می توان به سهمیه رزمندگان و ایثارگران اشاره نمود که 25 درصد ظرفیت هر رشته را دارا می باشند. برخورداری از این سهمیه دارای شرایط خاصی می باشد که برای اطلاع از این شرایط به دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت مراجعه نمایید. همچنین سهمیه دیگر در نظر گرفته شده سهمیه استعداد درخشان می باشد که از لحاظ معدل ، رشته و دانشگاه محل تحصیل دارای شرایط خاصی است که در داخل دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت توضیح داده شده است.

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت و بطور کلی درباره کارشناسی ارشد وزارت بهداشت مشکلی داشتید یا نیاز بهمشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

لینک های مفید

دکتری وزارت بهداشت

وزارت بهداشت

دکتری

دکتری دانشگاه آزاد

دکتری دانشگاه پیام نور

پیراپزشکی

کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

کارشناسی وزارت بهداشت

منبع:

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت