شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و بطور کلی درباره دانشگاه آزاد مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

 

[caption id="attachment_1357" align="aligncenter" width="600"]شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد[/caption]

موارد مطرح در شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

در زمینه شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد موارد مختلفی ممکن است مورد سوال باشد. در این بخش ابتدا به بیان مهمترین این موارد خواهیم پرداخت تا در ادامه به توضیح هر کدام به صورت جداگانه بپردازیم.

  1. میزان شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به تفکیک گروه ها
  2. زمان و نحوه پرداخت شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

 

میزان شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به تفکیک گروه

در زمینه میزان شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد رشته های تحصیلی و گروه های آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به دو دسته کلی گروه های علوم انسانی و سایر گروه ها که شامل گروه فنی مهندسی ، گروه علوم پایه ،گروه هنر و گروه کشاورزی تقسیم می شود. در ادامه به بیان میزان شهریه این دو دسته از گروه های دانشگاه آزاد خواهیم پرداخت.

میزان شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در گروه علوم انسانی

به طور کلی رشته هایی که در گروه علوم انسانی قرار می گیرد به جهت اینکه واحد های عملی (بالاترین میزان شهریه را دارند ) آنها کمتر می باشد از این رو در مجموع به نسبت سایر گروه ها شهریه کمتری برای آنها محاسبه می گردد. میزان شهریه ثابت این گروه بر اساس آخرین تغییرات صورت گرفته در میزان شهریه دانشگاه آزاد مبلغی در حدود 1,536,800 تومان می باشد. این مبلغ در واقع هزینه ای است که ثابت است و ربطی به تعداد واحد و نوع آن ندارد و در ابتدای هر ترم بایستی پرداخت گردد. شهریه متغییر برای این گروه نیز مبلغی در حدود  108,000 تومان می باشد. البته این مبلغ برای واحد های نظری می باشد. میزان شهریه واحد های عملی و تخصصی کمی بیشتر می باشد. البته همانگونه که بیان شد رشته های گروه علوم انسانی واحد های عملی آنچنانی ندارند.

از این رو می توان با یک محاسبه کوتاه بیان نمود که شهریه هر نیمسال تحصیل در رشته های بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد برای ده واحد در کمترین حالت مبلغی در حدود 2,722,000 تومان می باشد. همچنین در بیشترین حالت 2,7450,000 تومان می باشد.

 

[caption id="attachment_1359" align="aligncenter" width="600"]شهریه رشته های بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد شهریه رشته های بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد[/caption]

 

میزان شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در سایر گروه ها

میزان شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در سایر گروه های آموزشی که شامل گروه های فنی مهندسی ، علوم پایه ، هنر و کشاورزی می شود ، به نسبت گروه علوم انسانی بیشتر است. میزان شهریه ثابت در این گروه ها مبلغ  1,680,000 تومان می باشد که در حدود صد و پنجاه هزار تومان به نسبت گروه علوم انسانی بیشتر می باشد. برای هر واحد نظری نیز همان مبلغ 108,000 تومان است. البته از آنجایی که معمولا واحد های عملی این گروه در دانشگاه آزاد بیشتر است به همان نسبت میزان شهریه ترم نیز بیشتر می شود. از این رو برای یک نیم سال در کمترین حالت مبلغ شهریه را می توان در حدود 2,800,000 براورد نمود. در بالاترین حالت نیز مبلغ 2,900,000 تومان می توان برآورد کرد.

زمان و نحوه شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

زمان پرداخت شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز به مانند دیگر مقاطع تحصیلی در ابتدای هر ترم هم زمان با انتخاب واحد می باشد. برای پرداخت شهریه نیز دانشجویان بایستی از طریق سامانه سیستم دانشجویی که در سایت دانشگاه آزاد برای هر کدام از دانشجویان به صورت مجزا تعریف شده است اقدام نمود.

توضیحات پایانی شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

داوطلبان عزیز توجه داشته باشند که برای پرداخت شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد می توانند از تسهیلاتی که دانشگاه آزاد و همچنین صندوق رفاه دانشجویی در نظر گرفته است اقدام نمایند. صندوق رفاه دانشجویی معمولا کمک هزینه ای برای شهریه در نظر می گیرد که مبلغ نزدیک به شهریه ثابت می باشد. از این رو دانشجویان عزیز می توانند برای اطلاع از شرایط دریافت وام های هریه به واحد مالی دانشگاه خود مراجعه نمایند.

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و بطور کلی درباره دانشگاه آزاد مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

لینک های مفید

کاردانی دانشگاه آزاد

کارشناسی دانشگاه آزاد

کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

دکتری دانشگاه آزاد

رشته های دانشگاه آزاد

ثبت نام دانشگاه آزاد

شهریه دانشگاه آزاد

نتایج دانشگاه آزاد

دفترچه دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

انتخاب رشته دانشگاه آزاد

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

زمان ثبت نام دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد

مطالب مفید شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

نقل و انتقالات دانشگاه آزاد

دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

اعلام نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت کارشناسی