شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی دانشگاه پیام نور

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی دانشگاه پیام نور  و بطور کلی درباره دانشگاه پیام نور مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

 

[caption id="attachment_1154" align="aligncenter" width="600"]شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی دانشگاه پیام نور  شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی دانشگاه پیام نور[/caption]

موارد مطرح شده در شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی دانشگاه پیام نور

در زمینه شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی دانشگاه پیام نور سوالاتی برای داوطلبان مطرح می باشد که این مقاله برای پاسخگویی به این سوالات نوشته شده است. از جمله این سوالات که برای داوطلبان ممکن است مطرح باشد ، می توان به این موارد اشاره نمود :

  1. میزان شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی دانشگاه پیام نور به تفکیک گروه ها
  2. زمان و نحوه پرداخت شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی دانشگاه پیام نور

 

میزان شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی دانشگاه پیام نور

در همین ابتدای کار لازم به ذکر است که میزان شهریه پرداختی در میان دانشگاه های معتبر و پر متقاظی کشور یعنی دانشگاه آزاد ، دانشگاه های سراسری و دانشگاه پیام نور ، این دانشگاه از کمترین نرخ شهریه برخوردار است که این خود یکی از موارد مود توجه داوطلبان می باشد. البته سطح مناسب آموزش و همچنین امکانات مناسب آموزشی نیز در کنار این عامل باعث شده است که بیشتر مورد توجه داوطلبان قرار گیرد. در مورد میزان شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی دانشگاه پیام نوربایستی بیان شود که میزان شهریه در دانشگاه پیام نور بر اساس گروه های مختلف آموزشی به سه دسته گروه علوم انسانی ، گروه علوم پایه و گروه فنی مهندسی ، کشاورزی و معماری و هنر تقسیم می شود. در ادامه این مقاله بر اساس این گروه ها به بیان میزان شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی دانشگاه پیام نور خواهیم پرداخت.

 

[caption id="attachment_1174" align="aligncenter" width="600"]شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی پیام نور شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی پیام نور[/caption]

 

شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی دانشگاه پیام نور در گروه علوم انسانی

در گروه علوم انسانی شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی دانشگاه پیام نور بر اساس نواحی به دو دست تقسیم می شود. شهریه ثابت در نواحی یک و دو 149800 تومان و در دیگر نواحی 120200 تومان می باشد. شهریه در این دانشگاه نیز به دو دسته شهریه متغیر نظری و عملی تقسیم می شود. شهریه نظری نیز خود در نواحی یک و دو از 17300 تومان تا 20700 تومان متغیر می باشد. برای سایر نواحی نیز از 15600 تومان تا  20700 تومان می باشد. در دروس عملی نیز میزان شهریه در تمامی نواحی از 51800 تومان تا 69100 تومان می باشد. شهریه پایان نامه نیز در تمامی نواحی و تمامی گروه های آموزشی دانشگاه پیام نور برای هر واحد مبلغ 173200 تومان می باشد.

شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی دانشگاه پیام نور در گروه علوم پایه

میزان شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی دانشگاه پیام نور در گروه علوم پایه نیز بر اساس آخرین تغییرات به این صورت است که برای شهریه ثابت در نواحی یک و دو 149800 تومان و در دیگر نواحی 120200 تومان می باشد. شهریه متغییر که به دو دسته شهریه متغیر نظری و عملی تقسیم می شود برای شهریه نظری در نواحی یک و دو از 17300 تومان تا 24200 تومان متغیر می باشد. برای سایر نواحی نیز از 15600 تومان تا  21700 تومان می باشد. میزان شهریه دروس عملی نیز در تمامی نواحی از 69100 تومان تا 103600 تومان می باشد. شهریه پایان نامه نیز در تمامی نواحی و تمامی گروه های آموزشی دانشگاه پیام نور به مانند گروه علوم انسانی برای هر واحد مبلغ 173200 تومان می باشد.

شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی دانشگاه پیام نور در گروه فنی مهندسی ، کشاورزی ، هنر و معماری

میزان شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی دانشگاه پیام نور در این چند گروه به یک نسبت می باشد که در ادامه به بیان میزان آن خواهیم پرداخت. شهریه ثابت در به مانند دیگر گروه های آموزشی دانشگاه پیام نور در نواحی یک و دو 149800 تومان و در دیگر نواحی 120200 تومان می باشد. شهریه متغییر نظری برای هر واحد در نواحی یک و دو از 17300 تومان تا 25900 تومان متغیر می باشد. برای سایر نواحی نیز از 15600 تومان تا  22500 تومان می باشد. در دروس عملی این گروه ها نیز مقدار شهریه مصوب در تمامی نواحی از 69100 تومان تا 103600 تومان می باشد. شهریه پایان نامه نیز به مانند تمامی گروه ها آموزشی دانشگاه پیام نور برای هر واحد مبلغ 173200 تومان می باشد.

زمان و نحوه پرداخت شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی دانشگاه پیام نور

زمان پرداخت شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی دانشگاه پیام نور  به مانند دیگر دانشگاه های سطح کشور در ابتدای هر ترم توسط خود دانشجو به شورت اینترنتی انجام می گیرد. از این رو برای پرداخت شهریه داوطلبان بایستی به سیستم آموزشی دانشگاه پیام نور یا همان سامانه جامع گلستان به نشانی اینترنتیreg.pnu.ac.ir مراجعه نموده و با وارد شدن به پنل دانشجویی خود از بخش پرداخت شهریه نسبت به پرداخت شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی دانشگاه پیام نور  اقدام نمایند. لازم به ذذکر است که میزان شهریه در ابتدای هر سال تحصیلی پس از تایید سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور معمولا مقداری افزایش پیدا می کند.

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی دانشگاه پیام نور  و بطور کلی درباره دانشگاه پیام نور مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

لینک های مفید