شهریه علمی کاربردی

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه دفترچه علمی کاربردی و بطور کلی درباره دانشگاه علمی کاربردی مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

 

[caption id="attachment_2282" align="aligncenter" width="600"]شهریه علمی کاربردی شهریه علمی کاربردی[/caption]

 

موارد مطرح در شهریه علمی کاربردی

همانگونه که در بخش قبل عنوان شد در زمینه شهریه علمی کاربردی موارد متعددی ممکن است مورد ابهام برای داوطلبان تحصیل در این دانشگاه باشد. در این قسمت از مقاله به صورت فهرست وار به بیان این موارد خواهیم پرداخت تا در ادامه به توضیح این موارد به صورت کامل بپردازیم. از جمله این موارد مورد ابهام در زمینه شهریه علمی کاربردی می توان به این چند مورد اشاره نمود.

  1. انواع شهریه های پرداختی در دانشگاه علمی کاربردی
  2. میزان شهریه علمی کاربردی
  3. توضیحات پایانی در شهریه علمی کاربردی

انواع شهریه پرداختی در دانشگاه علمی کاربردی

یکی از مواردی که در زمینه شهریه علمی کاربردی مطرح می باشد ، انواع شهریه هاست. به طور کلی در تمامی دانشگاه هایی که شهریه بایستی پرداخت گردد دو نوع شهریه داریم. شهریه ثابت و شهریه متغییر. در زمینه شهریه ثابت بیان شده است به آن میزان مبلغی که در ابتدای هر ترم و به صورت ثابت در طول دوره از دانشجویان دریافت می گردد شهریه ثابت گفته می شود. بنابراین شهریه ثابت شهریه ای است که دانشجویان بدون توجه به تعداد و یا حتی نوع واحد ملزم به پرداخت آن در ابتدای هر ترم دارند. اما در زمینه شهریه متغییر بایستی بیان گردد که به میزان مبلغی که دانشجویان بر اساس تعداد و همچنین نوع واحد اخذ نموده پرداخت می گردد شهریه متغییر گفته می شود. بنابراین شهریه متغییر همانگونه که از نام آن مشخص است به میزان شهریه که وع واحد ها بستگی دارد گفته می شود از این رو در هر ترم ممکن است متفاوت باشد.

 

[caption id="attachment_2283" align="aligncenter" width="600"]شهریه دانشگاه علمی کاربردی شهریه دانشگاه علمی کاربردی[/caption]

 

میزان شهریه علمی کاربردی

در زمینه میزان شهریه علمی کاربردی بایستی بیان گردد که در میان دانشگاه های مختلف کمترین میزان شهریه برای این دانشگاه می باشد. از این رو برای آن دسته از دانشجویان که ممکن است برای تحصیل در دانشگاه ها دغدغه میزان شهریه را داشته باشند ، دانشگاه علمی کاربردی گزینه مناسبی به حساب می آید. میزان شهریه علمی کاربردی به گونه ای تعیین شده است که برای تحصیل در یک ترم این دانشگاه برای رشته هایی که میزان واحد های عملی در آنها کم می باشد مانند رشته های گروه مدیریت و خدمات اجتماعی مبلغی در حدود 700 هزار تومان تخمین زده شده است. این میزان مبلغ ممکن است در سایر دانشگاه ها بالای یک میلیون تومان باشد. برای سایر گروه ها نیز در حدود 800 هزار تومان می باشد. که این نیز به نسبت سایر دانشگاه ها مبلغ کمی به حساب می آید. لازم به ذکر است که در داخل دفترچه علمی کاربردی میزان دقیق شهریه ها به طور کامل بیان شده است. همچنین داوطلبان می توانند برای اطلاع از میزان دقیق شهریه علمی کاربردی به لینک های میزان شهریه کاردانی دانشگاه علمی کاربردی و میزان شهریه کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی مراجعه نمایند.

توضیحات پایانی شهریه علمی کاربردی

در این مقاله سعی بر آن شد که به صورت مختصر و مفید توضیحاتی در زمینه شهریه علمی کاربردی بیان گردد که امید است مورد توجه و استفاده داوطلبان تحصیل دردانشگاه علمی کاربردی قرار گیرد. در این بخش لازم است عنوان گردد که شهریه های پرداختی توسط دانشجویان در ابتدای ترم می باشد. در زمینه نحوه پرداخت شهریه نیز تنها در این حد در این مقاله بیان می گردد که به صورت اینترنتی و از طریق سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی می باشد. داوطلبان عزیز می توانند برای کسب اطلاعات دقیق تر در زمینه شهریه علمی کاربردی و به طور اختصاصی در مورد مقاطع مختلف به لینک هایی که در انتهای این مقاله آمده است مراجعه نمایند.

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه شهریه علمی کاربردی و بطور کلی درباره دانشگاه علمی کاربردی مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

لینک های مفید

ثبت نام علمی کاربردی

نتایج علمی کاربردی

رشته های علمی کاربردی

دفترچه علمی کاربردی

ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی

زمان ثبت نام علمی کاربردی

مطالب مرتبط با شهریه علمی کاربردی

میزان شهریه کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

میزان شهریه کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

دفترچه ثبت نام کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

دفترچه ثبت نام کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

اعلام نتایج کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

اعلام نتایج کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

منبع:

شهریه علمی کاربردی