انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت و بطور کلی درباره دکتری وزارت بهداشت مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلیداشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

 

[caption id="attachment_3608" align="aligncenter" width="600"]انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت[/caption]

 

موارد مطرح در انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت

به مانند دیگر مراحل پذیرش در مقطع دکتری وزارت بهداشت در انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت نیز برخی موارد مطرح و مورد سوال و ابهام می باشد که بر خود وظیفه می دانیم برای پاسخگویی و رفع ابهام این موارد تلاش نماییم. در ابتدا نیز برای آشنایی بیشتر داوطلبان با مباحث این مقاله به صورت فهرست وار به این موارد اشاره خواهیم نمود تا در بستر مناسب به توضیح هر کدام به صورت جداگانه بپردازیم.از جمله این مباحث مطرح در انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت می توان به این چند مورد اشاره نمود.

  1. زمان شروع انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت
  2. شرایط شرکت در انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت
  3. نحوه انجام انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت
  4. دیگر مراحل انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت

 

زمان شروع انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت

پس از این که داوطلبان تحصیل در دکتری وزارت بهداشت به مانند سنوات گذشته با ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت مراحل پذیرش خود را در این مقطع شروع نمودند و در اواخر اردیبهشت یا خرداد ماه در آزمون این مقطع شرکت نمودند بایستی منتطر اعلام نتایج اولیه باشند. در واقع پس از اعلام نتایج اوله مرحله انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت برای داوطلبان فعال می گردد. از این رو به طور حدودی می توان اواخر خرداد ماه را زمان فعال سازی لینک انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت رای داوطلبان تخمین زد.

شرایط شرکت در انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت

در این مرحله نیز بایستی داوطلبان دارای برخی شرایط و ضوابط بوده باشند تا بتوانند در انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت شرکت نمایند. اولین شرط در این مرحله شرکت در آزمون می باشد . البته در صورت شرکت نیز داوطلبان بایستی در زمان اعلام نتایج اوله جزء افراد مجاز به شرکت در انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت شناخته شده باشند. دکتری وزارت بهداشت نیز به مانند دیگر مقاطع دارای دوره های مختلفی می باشد. در هنگام اعلام نتایج اولیه از سوی سامانه سنجش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir داوطلب بایستی حداقل در یکی از دوره های این مقطع مجاز به انتخاب رشته شده باشد که این مورد در داخل کارنامه اولیه داوطلب قابل مشاهده می باشد.

 

[caption id="attachment_3620" align="aligncenter" width="600"]انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت[/caption]

 

نحوه انجام انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت

انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت به مانند ثبت نام و اعلام نتایج از طریق سامانه سنجش و آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir انجام می گیرد. از این رو داوطلبان در بازه زمانی فعال شدن لینک انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت که معمولا در اواخر خرداد ماه می باشد بایستی به این سامانه مراجعه نماسند. به هنگام ورود به سامانه نیز ابتدا وارد بخش دکتری شده و بر روی لینک انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت کلیک نموده تا مراحل انتخاب رشته برای داوطلب فعال گردد. البته قبل از این اقدامات ابتدا نسبت به دریافت دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت اقدام نموده تا از لیست رشه محل های انتخابی اطلاع حاصل نموده و سپس نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایید.

دیگر مراحل انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت

پس از این که داوطلبان در انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت شرکت نمودند بایستی منتظر مرحله دعوت به مصاحبه شوند. در این مرحله بر اساس انتخاب های داوطلبان و بر اساس مناطق ده گانه آمایشی جهت مصاحبه جهت مصاحبه دعوت می گردند. در این زمینه نیز ممکن است برخی رشته ها تنها در یک منطقه آمایشی مورد مصاحبه قرار گیرند که رد این صورت داوطلبان با شرکت در یک منطقه جهت مصاحبه نمره کسب شده اش در آن مصاحبه برای سایر مناطق موثر واقع می گردد. حال اگر انجام مصاحبه در دو منطقه آمایشی صورت گیرد در این صورت نیز داوطلب هیچ محدودیتی برای انتخاب ندارد و برای مصاحبه در هر دو منطقه دعوت می گردد و نمره مصاحبه برای سایر انتخاب های داوطلب لحاظ می گرد. داوطلبان عزیز می توانند برا اطلاع از سایر ضوابط مصاحبه به دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشتمراجعه نمایند.

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت و بطور کلی درباره دکتری وزارت بهداشت مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلیداشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

لینک های مفید

وزارت بهداشت

دکتری وزارت بهداشت

دکتری دانشگاه سراسری

دکتری دانشگاه آزاد

دکتری دانشگاه پیام نور

پیراپزشکی

کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

کارشناسی وزارت بهداشت

دکتری

مطالب مفید  انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت

ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد و سراسری

دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری

ثبت نام بدون کنکور دکتری دانشگاه آزاد

لیست رشته های بدون کنکور دکتری دانشگاه آزاد

شهریه رشته های بدون کنکور دکتری دانشگاه آزاد

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دکتری دانشگاه آزاد

ثبت نام بدون کنکور دکتری دانشگاه پیام نور

منبع:

انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت