انتخاب رشته کنکور ریاضی

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  انتخاب رشته کنکور ریاضی و بطور کلی درباره انتخاب رشته کنکور سراسری  مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

 

[caption id="attachment_3089" align="aligncenter" width="600"]انتخاب رشته کنکور ریاضی انتخاب رشته کنکور ریاضی[/caption]

 

موارد مطرح در انتخاب رشته کنکور ریاضی

همانگونه که بیان گردید یکی دیگر از مراحل حساس در مسیر پذیرش در دانشگاه سراسری گروه ریاضی انتخاب رشته کنکور ریاضی به حساب می آید که در آن داوطلبان با توجه به نتیجه کسب نموده در کنکور سراسری بایستی برای پذیرش در یکی از رشته محل های مشخص شده در دفترجه انتخاب رشته کنکور ریاضی اقدام نمایند.از این رو برخی موارد که در ادامه به بیان توضیحاتی در زمینه آن خواهیم پرداخت در این بخش به صورت تیتر وار بیان می گردد.

  1. زمان شروع انتخاب رشته کنکور ریاضی
  2. عوامل موثر در انتخاب رشته کنکور ریاضی
  3. توضیحات پایانی در انتخاب رشته کنکور ریاضی

 

زمان شروع انتخاب رشته کنکور ریاضی

انتخاب رشته کنکور ریاضی به همراه انتخاب رشته کنکور سراسری در سایر گروه های آزمایشی پس از اعلام نتایج کنکور سراسری در مرداد ماه بر اساس سنوات گذشته شروع می گردد. از این رو داوطلبان ابتدا بایستی برای دریافت کارنامه اولیه خود از طریق سامانه سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org اقدام نمایند. پس از دریافت کارنامه اولیه در صورتی داوطلب مورد نظر در انتخاب رشته کنکور سراسری مجاز شناخته شود می تواند برای انتخاب رشته کنکور ریاضی اقدام نماید. برای این منظور نیز بایستی ابتدا اقدام به دریافت دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی اقدام نماید.

عوامل موثر در انتخاب رشته کنکور ریاضی

داوطلبان پس از اعلام نتایج کنکور سراسری و اطلاع از رتبه کسب نموده در کنکور بایستی متناسب با رتبه کسب نموده اقدام به مشخص نمودن رشته محل های مورد علاقه خود نمایند. در این بخش بایستی از دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی کمک گیرند. در داخل این دفترچه رشته محل هایی که داوطلبان بایستی انتخاب نمایند گنجانده شده است. داوطلبان در ابتدا بایستی رشته های مورد علاقه خود را با توجه به بازار کار ، محل دانشگاهی و شهر مورد نظر از میان سایر رشته محل ها جدا سازند. پس از این اقدام رشته محل هایی را که احتمال قبولی در آنها کم می باشد و به اصطلاح در حالت ایده آل در این رشته ممکن است قبول شوند را مشخص نمایند. این رشته محل ها معمولا در ابتدای انتخاب رشته بایستی گنجانده شود. پس از این انتخاب ها رشته محل هایی را که احتمال قبولی در آنها بیشتر است و مورد علاقه داوطلب می باشد بایستی در لیست انتخاب های داوطلب وارد شود. و در نهایت برای بالا بردن احتمال قبولی می توان سایر رشته هایی را که صد در صد احتمال قبولی وجود دارد اضافه گردد.

 

[caption id="attachment_3090" align="aligncenter" width="600"]انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی[/caption]

 

توضیحات پایانی در انتخاب رشته کنکور ریاضی

داوطلبان به هنگام انتخاب رشته محل های روزانه توجه داشته باشند که در صورت قبولی در هر کدام از آنها بایست حتما نسبت به ثبت نام اقدام نمایند چرا که در صورت عدم ثبت نام از دوره روزانه سال بعد در کنکور محروم خواهند شد. همچنین به هنگام وارد نمودن کد رشته محل های انتخابی در انتخاب رشته کنکور ریاضی نیز بسیار دقت نمایند چرا که بسیار اتفاق افتاده که داوطلب با جا به جا وارد نمودن یک کد رشته تمامی انتخاب های او جا به جا شده و در رشته محل نا مناسب پذیرش کسب نموده است. در پایان برای کسب اطلاعات در زمینه موارد مرتبط با انتخاب رشته کنکور ریاضی می توانید به لینک های انتهایی مقاله مراجعه نمایید.

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  انتخاب رشته کنکور ریاضی و بطور کلی درباره انتخاب رشته کنکور سراسری  مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

لینک های مفید

دانشگاه سراسری

دانشگاه آزاد

دانشگاه پیام نور

دانشگاه علمی کاربردی

کارشناسی دانشگاه سراسری

کارشناسی دانشگاه آزاد

کارشناسی دانشگاه پیام نور

کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری

انتخاب رشته کنکور سراسری

بهترین منابع کنکور سراسری

برنامه ریزی کنکور سراسری

www.sanjesh.org

مطالب مفید انتخاب رشته کنکور ریاضی

انتخاب رشته کنکور تجربی

انتخاب رشته کنکور انسانی

انتخاب رشته کنکور هنر

انتخاب رشته کنکور زبان

منابع کنکور تجربی

منابع کنکور انسانی

منابع کنکور ریاضی

منابع کنکور زبان

برنامه ریزی کنکور سراسری

برنامه ریزی کنکور ریاضی

برنامه ریزی کنکور انسانی

برنامه ریزی کنکور زبان

برنامه ریزی کنکور هنر

انتخاب رشته کنکور سراسری

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری

 منبع:

انتخاب رشته کنکور ریاضی