برنامه ریزی کنکور تجربی

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه برنامه ریزی کنکور تجربی  و بطور کلی درباره برنامه ریزی کنکور سراسری  مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

 

[caption id="attachment_2961" align="aligncenter" width="600"]برنامه ریزی کنکور تجربی برنامه ریزی کنکور تجربی[/caption]

 

 

موارد مطرح در برنامه ریزی کنکور تجربی

در زمینه برنامه ریزی کنکور تجربی موارد مختلفی مطرح می باشد که این موارد در کنار یکدیگر و با ترکیب همدیگر یک برنامه خوب را تشکیل می دهد. این موارد در واقع به عنوان ابزار های کاری است که داوطلبان با استفاده از آنها می توانند در زمینه برنامه ریزی کنکور تجربی موفق گردند و به هدف خود که همان قبولی دریک رشته مناسب و مورد علاقه در کنکور تجربی برسند. از جمله مواردی که در این مقاله مطرح خواهیم نمود می توان به این چند آیتم اشاره نمود.

  1. گام اول تاثیر منابع در برنامه ریزی کنکور تجربی
  2. گام دوم تاثیر ضرایب دروس در برنامه ریزی کنکور تجربی
  3. گام سوم  تاثیر آزمون های مختلف در برنامه ریزی کنکور تجربی
  4. توضیحات پایانی در برنامه ریزی کنکور تجربی

 

گام اول تاثیر منابع در برنامه ریزی کنکور تجربی

منابعی که داوطلبان در مسیر برنامه ریزی کنکور تجربی بایستی برای خود تهیه نمایند از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. چرا که منابع یکی از ابزار های اصلی داوطلبان در زمینه آماده سازی برای کنکور تجربی به حساب می آید. هر چقدر منابعی که داوطلبان برای کنکور خود تهیه می نمایند منابع درستی باشند به همان میزان به هدف خود نزدیک می شوند. به همین جهت اولین و یکی از مهمترین گام های برنامه ریزی کنکور تجربی شناخت و تهیه منابع مناسب برای کنکور می باشد. یکی از مواردی که در زمینه تهیه منابع داوطلبان بایستی بدان توجه داشته باشند این نکته می باشد که تنها به یک سری منابع تکیه نکنند. بدین صورت که اگر یک منبع کمک آموزشی مثلا ریاضی یکی از انتشارات مناسب می باشد بدین معنا نمی باشد که در سایر دروس نیز به همین انتشارت مراجعه نمایید بلکه ممکن است منابع ترکیبی از کتاب های مختلف باشد. از این رو به هیچ عنوان در تهیه منابع کمک آموزشی به یک سری منابع و یا انتشارات تعصب خاصی داشته باشید و از تمامی منابع استفاده نمایید.

گام دوم تاثیر ظرایب دروس در برنامه ریزی کنکور تجربی

ظرایب دروس در واقع ارزش وزنی هر کدام از دروس و تاثیر آنها در کنکور را نشان می دهد. از این رو داوطلبان به هنگام برنامه ریزی کنکور تجربی و پیاده سازی برنامه بایستی به ظرایب دروس مورد مطالعه خود نیز توجه داشته باشند. این توجه در زمینه میزان تایمی که برای مطالعه و یا میزان تمرکز داوطلبان بر این دروس مشخص می گردد. به همین جهت داوطلبان بسته به هدف خود بایستی به این ظرایب توجه داشته باشند. چرا که در هر زیرگروه ظرایب دروس ممکن است متفاوت با سایر زیرگروه ها باشد. از این رو به طور کلی در زمینه برنامه ریزی کنکور سراسری به ظرایب دروس توجه گردد.

 

[caption id="attachment_2963" align="aligncenter" width="600"]برنامه ریزی آزمون سراسری تجربی برنامه ریزی آزمون سراسری تجربی[/caption]

 

گام سوم تاثیر آزمون های مختلف در برنامه ریزی کنکور تجربی

اکثر داوطلبان در مسیر آماده سازی خود برای کنکور در آزمون های مختلفی شرکت می نمایند. اولین نکته در زمینه این آزمون این نکته است که داوطلبان بایستی در یک سری آزمون ها شرکت نمایند. از این رو از شرکت در آزمون موسسات مختلف با هدف آماده سازی بیشتر جدا خودداری نمایید. با شناخت کامل نسبت به آزمون ها در آنها شرکت نمایید. در زمینه آزمون ها توجه به دو نکته اهمیت دارد یکی جامعه شرکت کننده در آزمون و دیگری میزان استاندارد بودن سوالات مطرح شده در آزمون می باشد. آزمون ها در واقع داوطلبان را در دوره های مختلف محک می زنند ، به همین جهت هر چه میزان استاندارد بودن آنها بالا باشد تاثیر این محک بالاتر می شود و عیار داوطلبان قبل از آزمون سراسری مشخص می گردد.

توضیحات پایانی در زمینه برنامه ریزی کنکور تجربی

یکی از اصولی که داوطلبان در زمینه برنامه ریزی کنکور تجربی بایستی بدان توجه داشته باشند این امر می باشد که در ابتدا سطح خود را مشخص سازند.در واقع داوطلبان در ابتدای مسیر برنامه ریزی کنکور سراسری سطح خود را و فاصله میان سطح خود هدف تعیین شده را معلوم سازند. این امر بدان دلیل می باشد که این فاصله در واقع تعیین کنند میزان تلاشی است که در این مسیر بایستی صورت گیرد. همچنین داوطلبان در انتخاب هدف یا اهداف خود کمی واقع بینانه برخورد نمایند. از اهداف بسیار بلند پروازانه اجتناب نمایند. البته این حرف بدان معنا نمی باشد که در انتخاب اهداف خود احتیاط داشته باشید بلکه کمی واقع بینانه در انتخاب اهداف برخورد نمایید. همچنین در مسیر خود از اقدامات شتابزده خودداری نمایند. اقداماتی که باعث اتلاف زمان و انرژی داوطلب می باشد در این مسیر بسیار مخرب می باشد. از این روست که گفته شده رهرو آن نیست که گه تند و خسته رود رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود. و سخن پایانی این که در زمینه میزان مطالعه به دنبال رکورد زدن نباشید و بیشتر به کیفیت کار فکر کنید.

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه  برنامه ریزی کنکور تجربی و بطور کلی درباره برنامه ریزی کنکور سراسری  مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

لینک های مفید

دانشگاه سراسری

دانشگاه آزاد

دانشگاه پیام نور

دانشگاه علمی کاربردی

کارشناسی دانشگاه سراسری

کارشناسی دانشگاه آزاد

کارشناسی دانشگاه پیام نور

کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری

برنامه ریزی کنکور سراسری

www.sanjesh.org

مطالب مفید برنامه ریزی کنکور تجربی

برنامه ریزی کنکور سراسری

برنامه ریزی کنکور ریاضی

برنامه ریزی کنکور انسانی

برنامه ریزی کنکور زبان

برنامه ریزی کنکور هنر

انتخاب رشته کنکور سراسری

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری